Radu Coșarcă, directorul de comunicare al Enel, va ține un curs la școala politică a tineretului UNPR

Radu Coșarcă, directorul de comunicare al Enel, va ține un curs la școala politică a tineretului UNPR
scris 28 oct 2015

Radu Coșarcă, Head of Communications la Enel România, va susține pe 5 noiembrie un curs de comunicare și mass media la evenimentul Școala Politică "Tineri, lideri de viitor!" al organizațiilor de tineret ale Uniunii Naționale pentru Progresul României (UNPR), partidul din coaliția de guvernare condus de vicepremierul și ministrul de Interne Gabriel Oprea.

Potrivit programului evenimentului, pe 5 noiembrie, Radu Coșarcă va susține un curs de comunicare și mass media la școala politică a organizației București a tineretului UNPR.

Urmărește-ne și pe Google News

În cadrul aceleiași școli, vor mai susține cursuri Lavinia Șandru (curs de etichetă politică), Alexandru Cumpănașu (politică externă și democrație), Marius Pieleanu (sociologie politică), Vasile Dâncu (partidele politice românești), Adrian Niculescu (istorie modernă și contemporană), Remus Ștefureac (campanie, promovare și strategie politică) și Grigore Borontiș (leadership).

Școala îi va avea ca invitați și pe liderii partidului Eugen Nicolicea, care va susține un curs despre istoria UNPR, Neculai Onțanu și Șerban Nicolae.

În cadrul evenimentului, tineretul UNPR va efectua vizite la Palatul Parlamentului, Colegiul Național de Afaceri Interne, Guvernul României, sediile central și municipal ale UNPR, precum și la "alte instituții de interes major - care nu pot fi comunicate acum", după cum se precizează în program.

Radu Coșarcă a preluat, în octombrie 2010, funcția de director de relații externe în cadrul Enel România și are în coordonare activitățile de relații instituționale, relații cu presa, publicitate, evenimente, PR, comunicare internă și CSR în cadrul subsidiarei grupului italian de utilități.

Coșarcă a lucrat la mai multe televiziuni, precum Național TV, TVR și Antena 1, a fost membru al Consiliului Național al Audiovizualului, a predat un curs de comunicare la Universitatea București și a deținut și funcția de vicepreședinte al organizatorului de evenimente Forum Invest.

În toamna anului trecut, Societatea de Administrare a Participațiilor în Energie (SAPE) a deschis o acțiune la Tribunalul Internațional de Arbitraj de la Paris împotriva grupului energetic italian Enel, solicitând plata a 521,58 milioane de euro. SAPE solicită banii invocând opțiunea Put, care prevede că Electrica are dreptul de a vinde și Enel are obligația de a cumpăra un pachet de 13,57% din acțiunile fostei Electrica Muntenia Sud, în conformitate cu mecanismul de stabilire a prețului, cuprins în contractul de privatizare semnat în iulie 2007.

În februarie anul acesta, Enel a suspendat temporar vânzarea activelor din România, întrucât anul trecut a reușit să își reducă gradul de îndatorare, după ce, în ianuarie, directorul executiv al grupului italian de utilități spunea că vânzarea va avea loc în 2015. Enel a anunțat în 2014 că vrea să obțină peste 4 miliarde de euro din vânzarea operațiunilor din România și Slovacia.

În România, unde Enel controlează o treime din piața distribuției de energie, grupul deține 64,4% din Enel Distribuție Muntenia și Enel Energie Muntenia, 51% din Enel Distribuție Banat, Enel Distribuție Dobrogea și Enel Energie, precum și 100% din compania de servicii Enel România (deținută prin Enel Investment Holding BV).

Enel a intrat pe piața energetică românească în 2005, când a cumpărat de la stat companiile de distribuție și furnizare a electricității Electrica Banat și Electrica Dobrogea, pentru care a plătit, la pachet, 127,4 milioane de euro.

În 2008, Enel a preluat și Electrica Muntenia Sud, care alimentează cu energie Bucureștiul și județele Ilfov și Giurgiu, pentru care a plătit statului 432,9 milioane de euro. Toate cele trei companii au fost privatizare prin vânzarea de acțiuni urmată de majorare de capital din partea cumpărătorului.

Enel a plătit direct statului, în luna aprilie a anului 2008, suma de 394,8 milioane euro pentru 50% din acțiunile Electrică Muntenia Sud, iar după o majorare de capital de 425 milioane de euro, grupul italian a ajuns la o participație de 64,4%. Ulterior, prețul de vânzare a acțiunilor a fost ajustat în urcare cu 38 de milioane euro, astfel că suma plătită statului a ajuns la 432,9 milioane de euro.

Enel are 2,6 milioane de clienți în România.

viewscnt
Afla mai multe despre
enel
radu cosarca
unpr
gabriel oprea