Guvernul vrea să încurajeze autoritățile locale să comunice oficial prin e-mail cu cetățeni, firme sau alte instituții publice. În acest scop, Serviciul de Telecomunicații Speciale va configura adrese de e-mail oficiale pentru fiecare localitate, astfel încât autoritățile să nu mai folosească adrese neoficiale de la furnizori precum yahoo, gmail sau hotmail.
Executivul condus de Viorica Dăncilă a transmis recent aceste propuneri Parlamentului pentru a fi introduse într-un proiect de lege promovat de actuala majoritate de guvernământ.
Conform propunerii Guvernului: ”Unitățile administrativ-teritoriale, în relațiile cu alte autorități și instituții publice, persoane fizice sau persoane juridice, pot utiliza poșta electronică, ca instrument de comunicare oficială”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Adresa oficială de poștă electronică a fiecărei unități administrativ-teritoriale va fi stabilită de către Serviciul de Telecomunicații Speciale, potrivit Executivului.
”Datorită (sic! - n.r.) faptului că la nivelul unităților administrativ-teritoriale nu există adrese oficiale recunoscute și utilizate în sistem securizat (ex. adrese de e-mail pe domeniu yahoo/ gmail/ hotmail etc.) care poate afecta regimul datelor cu caracter personal, se imoune crearea uni cadru unitar, securizat, asigurat de către autoritatea cu atribuții în domeniul telecomunicațiilor speciale”, explică Guvernul necesitatea măsurii.
Măsura propusă de Guvern vine pe fondul inițiativelor guvernanților de a reduce costurile administrative prin implementarea mijloacelor de comunicare online.
Profit.ro a relatat că Guvernul cheltuiește lunar în jur de 53 de milioane de lei pentru ca Poșta Română să distribuie pensiile, conform unor surse oficiale. Ministerul Finanțelor analizează în prezent măsuri de stimulare a pensionarilor astfel încât aceștia să aleagă plata pe card a pensiilor, concomitent cu asigurarea bancomatelor necesare în acest scop pensionarilor din mediul rural.
De altfel, potrivit ministrului Finanțelor Publice, Eugen Teodorovici, cheltuirea a 10 milioane de euro anual de către ANAF, pentru a trimite înștiințări prin poștă contribuabililor privind obligațiile acestora la buget, este un tip de cheltuială bugetară care trebuie să dispară. Teodorovici a precizat că Guvernul va analiza o serie de propuneri în acest sens, prin care contribuabilii să aibă asigurată o comunicare mai mare cu Fiscul prin mijloace online.
CITEȘTE ȘI Uber mai primește o lovitură, pornind de la un caz deschis în Franța: Compania poate fi sancționată penal sau interzisă în UE, fără a fi notificată Comisia Europeană cu privire la baza legalăAceastă obligație s-ar impune în condițiile în care nu toate localitățiule dispun în prezent de aceste instrumente de comunicare instituțională, iar legislația în prezent în vigoare pe această temă, adoptată în 2003, este depășită, căci obligă la editarea de monitoare oficiale locale în formă printată.