Amazon, Google și Microsoft se află între companiile de tehnologie care sprijină campania Biden prin intermediul finanțărilor și al tehnologiei, transmite Reuters.
Având în spate un poster cu Joe Biden, directorul pentru politici și comunicare al Amazon.com, Jay Carney, nu a făcut un secret din lunga sa istorie cu candidatul prezidențial democrat, atunci când a participat, virtual, la o masă rotundă în timpul convenției Partidului Democrat, din luna august, scrie News.ro.
Carney a spus că Amazon a creat sute de mii de locuri de muncă și, alături de președintele Microsoft, Brad Smith, a fost unul dintre cei doi directori de rang înalt din sectorul tehnologiei care au avut un loc public la convenție, dovedind posibila influență a Amazon în administrația Biden, dacă democratul va câștiga Casa Albă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Amazon pare să fi obținut un avantaj timpuriu în tabăra Biden, potrivit datelor obținute de Reuters de la OpenSecrets și evidențele financiare ale campaniei, precum și de la zeci de acționari, între care organizații anti-monopol, lobbyști, consilieri din Congres, firme concurente și parlamentari.
Alături de Amazon, Google, parte a grupului Alphabet, și Microsoft se află printre principalii cinci contributori la comitetul de campanie al candidatului Joe Biden, în 2020, potrivit datelor site-ului OpenSecrets, care urmărește banii din sectorul politic și datele financiare ale campaniilor.
Companiilor le este interzis prin lege să facă donații directe. Contribuțiile sunt făcute fie prin intermediul comitetelor de acțiune politică ale companiiilor (PAC), al membrilor PAC sau al angajaților acestora.
Companiile de tehnologie își consolidează relațiile în eventualitatea unei victorii a lui Biden, pentru a se asigura că vor avea un cuvânt de spus în multitudinea de investigații federale și ale statelor referitoare la practicile lor de afaceri.
Apropierea acestor companii de Partidul Democrat îi îngrijorează pe cei care critică poziția lor dominantă pe piață.
În funcție de poziția unei posibile administrații Biden, actualele investigații antitrust, deschise de administrația Trump și de procurorii generali ai unor state, ar putea fi intensificate sau slăbite.
Biden a criticat marile companii de internet în timpul interviurilor și evenimentelor de campanie și a cerut revocarea unei legi care protejează aceste companii de răspunderea față de conținutul publicat de utilizatori. El și-a exprimat și îngrijorarea referitoare la concentrarea pieței și la problemele legate de confidențialitate. Biden a criticat Amazon pentru că nu plătește taxe și și-a exprimat nemulțumirea față de Facebook și fondatorul acesteia, Mark Zuckerberg.
Un purtător de cuvânt al Amazon a spus că PAC-ul companiei nu contribuie la campania Biden. Acesta a arătat că Amazon a sprijinit Convenția Democrată și pe cea republicană cu tehnologie și servicii digitale, pentru a mări numărul de spectatori.
”Vom lucra cu ambele administrații în același fel...abordarea noastră nu se va schimba indiferent de cine va câștiga alegerile”, adăugat acesta.
Un purtător de cuvânt al campaniei Biden a spus că acesta este împotriva abuzului de putere. ”Mulți dintre giganții tehnologiei și directorii lor nu doar că au abuzat de putere, dar au și înșelat poporul american, au adus daune democrației noastre și au ocolit orice formă de responsabilitate. Asta se va sfârși cu un președinte Biden”, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Google a refuzat să comenteze, iar Microsoft a explicat că contribuțiile au fost făcute de către angajații săi.