O persoană obișnuită folosește, în medie, aproximativ 100 de parole, cu aproape 25% mai multe decât înainte de începerea pandemiei, în timp ce peste jumătate dintre angajații companiilor de peste Ocean (57%) își notează parolele corporative pe bilețele tip post-it, arată o analiză întocmită de specialiștii Eset, preluată de Agepres.ro.
În acest context, se pune accent din ce în ce mai mult pe implementarea noului concept "fără parolă" (passwordless), care promite că va face viața mult mai ușoară atât pentru utilizatori, cât și pentru echipele de securitate, prin reducerea costurilor de administrare, sporirea productivității și reducerea riscului cibernetic.
"Și totuși, în ciuda acestor beneficii atrăgătoare, implementarea acestui concept, atât în mediile business-to-consumer (B2C), cât și în mediile business-to-business (B2B), nu a fost atât de extinsă pe cât s-a preconizat. Cu toate acestea, atunci când cea mai mare companie de software din lume decide să susțină o nouă abordare tehnologică, este timpul să analizăm mai în detaliu. Cu ceva timp în urmă, Microsoft a descris parolele ca fiind 'incomode, nesigure și costisitoare'; dacă facem un fast forward până în martie anul acesta, descoperim cum compania a și introdus autentificarea fără parolă pentru clienții de afaceri. În septembrie, Microsoft a anunțat că va extinde suportul pentru toți utilizatorii. Pe baza acestor declarații, s-ar putea spune că era autentificării fără parolă este aici în sfârșit", subliniază experții.
Conform unui raport publicat, recent, pe blogul din România al producătorului de soluții antivirus Eset, arată că 57% dintre angajații din SUA au notat parole corporative pe bilețele tip post-it. În același timp, o estimare din octombrie 2020 relevă faptul că o persoană obișnuită folosește aproximativ o sută de parole, cu aproape 25% mai multe decât înainte de începerea pandemiei.
De asemenea, timpul necesar pentru identificarea și limitarea unei încălcări de securitate a datelor este calculat, la ora actuală, la 287 de zile.
Mai multe detalii AICI.