Altex, cel mai mare retailer local electroIT, și-a propus în acest an vânzări mai mari cu 10-15% față de 2015, când au atins 433 milioane de euro, a declarat proprietarul companiei, omul de afaceri Dan Ostahie.
“Primele două luni au fost pe plus, peste așteptările pieței, creșterea salariilor și reducerea TVA menținând tendința de creștere a afacerilor Altex. Mă aștept în acest an la un avans de 10-15% al afacerilor Altex, poate chiar mai mult, pe fondul celor doi factori menționați anterior, plus dinamica sectorului imobioliar și evenimentele sportive care vor avea loc în acest an - Campionatul european de fotbal și Olimpiada”, a afirmat Ostahie.
El s-a arătat îngrijorat că evoluția pieței electroIT și, implicit a Altex, ar putea fi influențată negativ de alegerile programate în acest an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Alegerile pot aduce schimbări, iar schimbările pot aduce lucruri bune sau mai puțin bune pentru business-ul nostru. De asemenea, suntem îngrijorați de proiectul legii de dare în plată, care nu știm cum va influența piața electroIT, dacă va fi adoptat”, a spus omul de afaceri.
Prezent la eveniment, vicepreședintele Altex, Adrian Urdă, a spus că retailerul își va extinde rețeaua de magazine.
“Ținta în acest an este să deschidem între 5 și 10 magazine. Ne vom duce acolo unde este nevoie, unde Altex nu este prezent, dar pe criterii de profitabilitate. Ne uităm în continuare la rețeaua Domo, magazinele promițătoare fiind deja luate”, a menționat Ostahie.
Până în prezent, Altex a deschis magazine în locul Domo în: Cluj (amplasat în Polus Center), Constanța (Maritimo Shopping Center), Craiova (Centrul Comercial Electroputere Parc), Miercurea Ciuc (Piața Majlath G. Karoly), Pitești (Pitești Retail Park), Râmnicu Sărat (Centrul Comercial Victoria), Reghin, Târgoviște (în incinta magazinului Kaufland din str. Lt. Stancu Ion) și în București (AFI Palace Cotroceni și Vulcan).
Proprietarul Altex estimează că retailerul s-ar putea extinde în afara țării în perioada 2017 - 2018.
“Vom ieși în afara țării, pe mai multe piețe, acest proces este obligatoriu. Ne-am gândit și în 2008 să ieșim în afara țării, dar mă felicit că nu am concretizat această idee”, a mai spus Ostahie.
Altex numără 109 de magazine, dintre care 17 Media Galaxy, cu o suprafață de 120.000 de metri pătrați și deservite de 2.642 de salariați.
Retailerul vinde zilnic 20.000 de produse, dintre care 20% prin mediul online. Ostahie a spus că vânzările online vor ajunge în acest an la o pondere de 30%.
“Ne place sau nu, offline-ul rămâne majoritar. Plata cu cardul va ajunge la 30%, dar preponderent se plătește în rate. Componenta plății cu cardul în mediul online este de 10%, iar în offline este mai mare, ajunge la 50%. Suntem singura țară din UE care pune bariere în calea plăților online, fără să fie necesar, prin introducerea unor sisteme de securitate a plăților cu cardul”, a mai spus propriatarul Altex.
Anul trecut, afacerile Altex au crescu cu 30%, la 433 milioane de euro, iar profitul a fost marginal, potrivit lui Ostahie.
"Cel mai porbabil vom închide cu un profit net superor anului 2014, când s-a situat sub 4 milioane de lei. La volumul nostru de afaceri, mărimea acestui indicator este marginală, sub 1%", a spus proprietarul retailerului.