"Este cea mai mare cifră de afaceri din istoria Altex. Rezultatul din 2015 este efectul creșterii salariilor, reducerii TVA și ieșirii Domo de pe piața de profitl”, a afirmat Urdă.
Potrivit unui studiu GfK Temax, vânzările de bunuri de folosință îndelungată au crescut cu 13% anul trecut, la 2,3 miliarde euro, susținute de evoluția din ultimul trimestru, când avansul a fost de 18,3%, înainte de reducerea cotei standard de TVA de la 24% la 20%.
În ultimul trimestru, vânzările de produse electro-IT au însumat 863 milioane euro, reprezentând 38% din totalul pieței.
Cu excepția foto, toate sectoarele au contribuit la performanța din trimestrul patru: vânzările telecom au crescut cu aproape 33%, electrocasnice mari cu 23%, electrocasnice mici cu 21%, electronicele cu aproape 13%, imprimantele, multifuncționalele și consumabilele cu 8% și IT cu 4%.
În ultimul trimestru al anului trecut, Domo a intrat într-un proces de reorganizare și s-a scindat în două firme: Family Home Concept (fosta Domo Retail) și Domo SRL.
În noiembrie 2015, noul director general al companiei, Thomas Klein, a anunțat că Domo SRL se află în plin proces de restructurare a activității și se va concentra pe păstrarea câtorva magazine și pe operațiunile online.
Family Home Concept a intrat în insolvență după probleme cu furnizorii și cu ANAF. Samsung Electronics România și Candy sunt printre furnizorii care au cerut insolvența acestei companii. Circa 100 de companii, furnizori ai Domo, sunt creditori în dosarul de insolvență. Domo SRL nu este în insolvență.
CITEȘTE ȘI Ostahie: Investim 10 milioane de euro în unificarea online cu offlineRețeaua de magazine Domo a fost înființată în anul 1994 de omul de afaceri Lorand Szarvadi. Domo este unul dintre cei mai importanți retaileri de produse electrocasnice, electronice și IT, alături de Altex și Flanco, care s-au dezvoltat puternic în anii de boom a retailului electroIT - 2005–2008.
Până în prezent, Altex a deschis magazine în locul Domo în: Cluj (amplasat în Polus Center), Constanța (Maritimo Shopping Center), Craiova (Centrul Comercial Electroputere Parc), Miercurea Ciuc (Piața Majlath G. Karoly), Pitești (Pitești Retail Park), Râmnicu Sărat (Centrul Comercial Victoria), Reghin, Târgoviște (în incinta magazinului Kaufland din str. Lt. Stancu Ion) și în București (AFI Palace Cotroceni și Vulcan).
Altex numără 109 de magazine, dintre care 17 Media Galaxy, cu o suprafață de 120.000 de metri pătrați și deservite de 2.642 de salariați.
Retailerul vinde zilnic 20.000 de produse, dintre care 20% prin mediul online.
Altex este controlat de omul de afaceri Dan Ostahie.