Orange România Communications va utiliza rezerve din reevaluare pentru compensarea pierderilor contabile , în limita pierderilor fiscale ale anilor financiari 2017-2022, de 534,9 milioane lei, și ale anului financiar 2023, de 439,3 milioane lei, operațiune condiționată de rezultatul final al fuziunii cu Telekom, au decis acționarii.
Operatorul este controlat Orange Romania - 54,01% și Ministerul Cercetării - 45,99%.
Grupul Orange România a consemnat în 2023 o cifră de afaceri de 1,551 de miliarde de euro, în scădere cu 1,2% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În al patrulea trimestru, grupul a realizat o cifră de afaceri consolidată de 407 de milioane de euro, în creștere cu 1,5% față de T4 2022.
La finele anului 2023, grupul furniza servicii mobile către 9,5 milioane de clienți, internet fix în bandă largă către 1,1 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,1 milioane de clienți. În decembrie 2022, grupul furniza servicii mobile către 10,07 milioane de clienți și servicii fixe în bandă largă către 1,226 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,4 milioane de clienți.
Eforturile de extindere a rețelei au continuat anul trecut, când peste 500 de noi localități din mediul urban și rural au primit acces la conectivitate 4G și 4G+.
Rețeaua 4G acoperă 98,77% din populație, în timp ce rețeaua 4G+ acoperă 82,58% din populație. 13 noi orașe au beneficiat în 2023 de rețeaua 5G/5G+, ajungând la un total de 38 de orașe cu cele mai rapide viteze mobile, de până la 1,5 Gbps.
Pe segmentul business, veniturile din IT&C în ultimele 12 luni au crescut cu 9% față de aceeași perioadă a anului trecut. Motoare de creștere au fost serviciile de securitate cibernetică, care suscită în continuare interes pentru companii, soluțiile de smart city și proiectele de digitalizare a administrației publice și a învățământului.
Servicii digitale: Creștere de peste 60% a bazei de clienți YOXO
Baza de clienți YOXO a crescut cu peste 60% în 2023, avansul numărului de clienți nou veniți fiind de peste 100% veniți în T4 2023 față de T4 2022.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ România a ieșit pe piețele externe să se împrumute în euro, pentru prima dată cu obligațiuni verzi, cu care poate finanța inclusiv metroul în București și Cluj"2023 a fost un an plin de noi provocări la nivel local, într-un context economic complex și încercat de presiuni concurențiale. Ne-am concentrat acțiunile în jurul consolidării performanței companiei, cu accent pe menținerea calității rețelei și pe îmbunătățirea experienței clienților noștri, marcând etape importante în acest sens. Azi, românii au acces la cel mai rapid internet mobil, 5G, cu viteze de până la 1,5 Gpbs, prezent în 38 de orașe, și la oferte și servicii accesibile de comunicații. Am încheiat anul cu anunțul semnării acordului între Orange și Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, ce a anunțat intenția de a crea un singur operator de telecomunicații complet convergent.
În continuare, ne vom concentra pe performanța rețelei, pe interacțiunile cu clienții și pe prezența în zona de digital, unde ne dorim să furnizăm servicii cât mai atractive. Vom duce mai departe, totodată, implicarea în proiecte sociale și acțiuni care reflectă grija noastră pentru mediu. Prin toate aceste demersuri ne menținem ambiția de a rămâne în fruntea industriei și de a aduce schimbări benefice pe termen lung în toate comunitățile în care suntem prezenți”, a declarat Julien Ducarroz, directorul general al Orange România.
Grupul francez deține pe piața locală Orange România și Orange România Communications (fost Telekom România Communications, fost Romtelecom). În cursul anului 2023, compania Orange Money IFN, furnizor de servicii de plăți și de transfer de bani de pe telefonul mobil, a fost vândută către Alpha Bank Romania.