Orange România, liderul pieței de telefonie mobilă, a atacat cu recurs la Înalta Curte de Casație și Justiție, din nou, o amendă de 147,9 milioane de lei aplicată de Consiliul Concurenței în februarie 2011.
Operatorul telecom a contestat o decizie a Curții de Apel București din luna martie a acestui an, care a respins cererea Orange Romania.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
În februarie 2011, Consiliul Concurenței a amendat Orange România și Vodafone România cu 268,33 milioane de lei (63 milioane de euro) pentru abuz de poziție dominantă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În cazul Orange România, amenda s-a ridicat la 147,9 milioane de lei și a reprezentat 3,6% din cifra de afaceri a operatorului în 2010.
La Vodafone România, sancțiunea a fost stabilită la 3,45% din afacerile companiei în 2010, respectiv 120,3 milioane de lei.
Amenzile nu au fost achitate de cei doi operatori de telefonie mobilă, fiind ultimele două cazuri în care instanța a acceptat suspendarea sancțiunii. Ulterior, în cazul altor companii sancționate de Consiliulul Concurenței, suspendarea achitării amenzilor a fost respinsă de către instanță. Astfel, companiile sancționate au achitat integral amenzile aplicate de instituție. În cazul în care acestea vor obține în justiție decizii favorabile, vor recupera sumele achitate de la bugetul statului.
În iunie 2013, avocații Orange România au obținut la Curtea de Apel București (CAB) anularea deciziei prin care Consiliul Concurenței a amendat compania de telefonie mobilă.
Atât Orange România, cât și Consiliul Concurenței au înaintat recurs împotriva deciziei CAB la Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) și instanța le-a admis cererile.
“Decizia nr. 2605/03.06.2014. Admite recursurile declarate de reclamanta Orange România și pârâtul Consiliul Concurenței împotriva Sentinței civile nr.1921 din 11 iunie 2013 a Curții de Apel București. Casează sentința atacată și trimite cauza spre rejudecare la aceeași instanță. Irevocabilă. Pronunțată, în ședință publică, astăzi 3 iunie 2014”, potrivit datelor ÎCCJ.
CITEȘTE ȘI Schimbarea imprimantelor la Poșta Română se amână. Compania a anulat licitația de 40 milioane lei din cauza neconcordanțelor privind specificațiile tehniceÎn cazul Vodafone România, operatorul a obținut în ianuarie 2016, la rejudecarea dosarului, reducerea cuantumului amenzii cu peste 50 milioane de lei, la 69,7 milioane de lei, informație publicată în premieră de Profit.ro. Ulterior, în iunie 2016, Consiliul Concurenței a înaintat recurs la ÎCCJ.
În cadrul investigațiilor declanșate în 2006, în urma unor plângeri depuse de către Netmaster Communications SRL, Consiliul Concurenței a constatat că Orange și Vodafone au refuzat să acorde firmei Netmaster accesul la rețele lor de telefonie în vederea terminării apelurilor naționale și internaționale tranzitate de acest operator.
Netmaster solicitase interconectarea la tariful reglementat de ANCOM, tarif mai mic decât cele practicate de Orange și Vodafone.
CITEȘTE ȘI Mai mult de 5 firme negociază direct cu IGSU și STS pentru implementarea sistemului RO-ALERT. Testările încep până la finele anuluiInterconectarea rețelelor operatorilor și implicit achiziția de către aceștia a serviciilor de terminare a apelurilor permite abonaților din rețele diferite posibilitatea de a se apela între ei. Astfel, realizarea acestor servicii implică preluarea apelurilor provenite sau tranzitate din/prin rețelele altor operatori (Netmaster în acest caz) și livrarea lor la punctul final de destinație (utilizatorii finali ai rețelelor Orange și Vodafone).
Potrivit instituției, abuzurile Vodafone și Orange s-au manifestat pe piețele serviciilor de terminare a apelurilor în propriile rețele de telefonie, piețe pe care fiecare dintre acești operatori deține o poziție de monopol.
Conform legislației în domeniul concurenței, în absența unei justificări obiective, un refuz reprezintă un abuz de poziție dominantă pe piața de acces.
Orange și Vodafone aveau nu numai obligația de a acorda accesul Netmaster la rețelele lor în vederea terminării apelurilor, dar și pe aceea de a respecta reglementările autorității din domeniu, inclusiv cea de a practica un tarif maxim pentru serviciile respective (indiferent de locul de inițiere a acestora, în afara sau în interiorul României).
CITEȘTE ȘI Ringier, Burda Romania și Monitorul Oficial, printre participanții la licitația pentru revista Primăriei Sectorului 1. Contractul a fost estimat la 12,7 milioane de lei pe 4 aniDin analiza efectuată de Consiliul Concurentei a rezultat că, până la data de 1 ianuarie 2007, Vodafone și Orange și-au stabilit tarife mai mari pentru serviciul de terminare a apelurilor în internațional, fără a lua în considerare reglementările din domeniu, care stabileau un tarif maxim ce trebuia respectat.
Cele două companii nu au acordat Netmaster accesul la rețelele lor de telefonie pentru terminarea apelurilor originate în internațional și a celor originate în rețelele altor furnizori din România pentru pentru o perioadă de 1 an și jumătate în rețeaua Vodafone și 2 ani și 4 luni în rețeaua Orange.
De asemenea, pentru o scurtă perioadă de timp, cele două companii au limitat terminarea apelurilor naționale provenite din rețeaua Netmaster.
CITEȘTE ȘI Decizie: Vodafone își închide serviciul de plăți cu mobilul. Ce se întâmplă cu banii din contul clienților"Veniturile suplimentare obținute de cele două companii pe această piață reprezintă, de fapt, cheltuieli suplimentare ale operatorilor care au terminat apeluri în rețelele Vodafone și Orange. Acest lucru se traduce prin plata unor tarife mai mari de către consumatorii finali”, declara președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, într-un comunicat din februarie 2011.
Netmaster a fost unul dintre furnizorii alternativi de servicii de telefonie fixă din România intrați pe piață începând cu anul 2003, odată cu liberalizarea acesteia.
În prezent, firma nu mai există, fiind radiată (fuziune prin absorbție) din august 2008.
Firma a fost cumpărată de New Com Telecomunicații, care și-a vândut la rândul său baza de clienți către RCS&RDS și Telekom Romania Communications (fosta Romtelecom), pe fondul unor probleme financiare generate de recesiune.