Domo SRL se află în plin proces de restructurare a activității și se va concentra pe păstrarea câtorva magazine și pe operațiunile online, a declarat într-un comunicat noul director general al companiei, Thomas Klein.
”În decursul acestui proces, managementul companiei a luat decizii dificile, care au fost determinate și de condițiile de piață nefavorabile, și de controalele nejustificate și constante ale instituțiilor de stat. Probabil, una din cele mai dificile decizii care s-a impus în acest moment a fost aceea de a reduce numărul de magazine Domo, concentrându-ne pe păstrarea câtorva magazine și pe operațiunile online”, a declarant într-un comunicat Thomas Klein.
El arată că, după preluarea poziției de management de la fostul director general, Kim Koellner, obiectivul său este menținerea brandului Domo și asigurarea distribuției online.
”Domo își va menține reputația și istoria pe piața din România, dar Domo SRL trebuie să se adapteze la actualul context nefavorabil de business. Ne-am luat angajamentul de a le oferi angajaților noștri tot sprijinul de care au nevoie în perioada următoare. (…) Îi asigurăm pe toți colaboratorii că vom face tot posibilul pentru a ne îndeplini promisiunile făcute la nivel de business și la nivel uman cu pierderi cât mai mici”, a mai spus Klein.
În ultima săptămână, presa a scris că Domo va închide toate magazinele și va păstra doar operațiunile online. Ultimii cinci ani au reprezentat pentru Domo o perioadă dificilă de restructurări, schimbări de management, de acționariat și o insolvență. Domo a ajuns în prezent la o rețea de puțin peste 60 de magazine.
Compania s-a scindat în două firme: Family Home Concept (fosta Domo Retail) și Domo SRL. Prin crearea Family Home Concept, s-a dorit o reorganizare a societății și lansarea unui concept integrat de magazine, mobilă cu electrocasnice.
Family Home Concept a intrat în insolvență după probleme cu furnizorii și cu ANAF. Samsung Electronics România și Candy sunt printre furnizorii care au cerut insolvența acestei companii. Circa 100 de companii, furnizori ai Domo, sunt creditori în dosarul de insolvență. Domo SRL nu este în insolvență.
La plecarea din companie, sud-coreeanul Kim Koellner a făcut o ofertă pentru a cumpăra brandul și magazinul online. Koellner explică plecarea din companie prin faptul că, de la preluarea din 2014, acționarul nu a avut o poziție clară în ceea ce privește strategia viitoare a Domo.
Rețeaua de magazine Domo a fost înființată în anul 1994 de omul de afaceri Lorand Szarvadi. Domo este unul dintre cei mai importanți retaileri de produse electrocasnice, electronice și IT, alături de Altex și Flanco, care s-au dezvoltat puternic în anii de boom a retailului electroIT - 2005–2008.
În 2008, compania avea peste 130 de magazine și afaceri de 764 milioane lei. În perioada crizei, vânzările de produse electroIT au scăzut constant, de la 2,47 miliarde euro în 2008 la 1,24 miliarde euro în 2010, după care a reînceput să crească și abia în 2014 a mai trecut de două miliarde euro.
În 2007, Lorand Szarvadi a vândut pachetul majoritar de acțiuni fondului de investiții Trans Balkan Investment, care mai deține și magazinele Technomarket din Bulgaria.
În 2012, compania își schimbă acționariatul de două ori, inițial Nibur Investment AG din Elveția, care vinde apoi compania către Domtech Holding AG. Anul trecut, președintele Consiliului de Administrație al Domtech, Eugen Petrov, face un exit buyout și devine acționar al companiei.
Compania a fost scindată în două: Domo SRL, unde acționar apare Eugen Petrov și GCI Global Capital Investment Limited înregistrată în Cipru, și Family Home Concept, unde apare acționar Avarike Limited.
Domo SRL a avut anul trecut o cifră de afaceri de 49,86 milioane lei. Pentru Family Home Concept, ultimele date disponibile sunt pentru 2013, când a înregistrat o cifră de afaceri de 584 milioane lei.