Aproape 330.000 de clienți de telefonie fixă și mobilă și-au mutat numărul în altă rețea în primele patru luni ale acestui an, în creștere cu 10,1% față de cifrele din intervalul ianuarie - aprilie 2016, reiese din analiza datelor Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), analizate de Profit.ro.
Peste 95% dintre numerele portate (operațiunea prin care un client își schimbă operatorul păstrându-și numărul de telefon) provin din rețele de telefonie mobilă.
Potrivit datelor ANCOM, dintr-un total de 313.341 numere de telefonie mobilă portate în primele patru luni, RCS&RDS a reușit să-și adjudece mai mult de jumătate, respectiv 178.546, în urcare cu 30,2% față de intervalul ianuarie – aprilie 2016.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe locul doi s-a plasat Orange România, cu 55.729 de utilizatori, de la 58.945 în primele patru luni din 2016, urmat de Vodafone Romania, care a atras 49.058 de clienți, față de 52.974 în intervalul ianuarie – aprilie 2016.
Următoarele două locuri revin Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote Romania) – 23.548 (comparativ cu 24.271 în aprilie 2016) și Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) – 6.456 (de la 8.525 în primele patru luni ale anului 2016).
Pe segmentul de telefonie fixă, declinul a continuat și în luna aprilie, scăderea fiind de 7,4%, la 16.310, de la 17.614 în aprilie 2016.
Și pe acest segment lider detașat este RCS&RDS – 8.838, în urcare cu 21,9% față de aprilie 2016 și peste cifrele cumulate ale următorilor patru competitori.
CITEȘTE ȘI Ca urmare a cererii de retail, Digi suplimentează respectiva tranșă cu 1,09 milioane acțiuni, în valoare de peste 40 milioane leiUrmătorul clasat este Orange Romania – 2.929, aproape dublu față de aprilie 2016, apoi UPC – 2.052 (de la 4.825 în primele patru luni din 2016), Vodafone Romania – 1.528 (comparativ cu 2.358) și Telekom Romania Communications – 467 (față de 1.095).
ANCOM publică doar intrările numărul de clienți atrași de operatori din alte rețele, fără să precizeze și pe cel al clienților pierduți, care și-au mutat numărul în altă rețea, fiind astfel imposibilă calcularea unei situații nete a portărilor.
CITEȘTE ȘI După RCA, eMAG intră și pe segmentul CASCOUn client al unui operator de telecomunicații își poate porta numărul de telefon ori de câte ori dorește să schimbe rețeaua.
Din 2008, anul lansării portabilității numerelor de telefon în România și până la finele lunii ianuarie, peste 3,66 milioane de utilizatori au beneficiat de acest serviciu, din care 3 milioane sunt utilizatori de telefonie mobilă și aproximativ 654.000 sunt utilizatori de telefonie fixă, potrivit ANCOM.