Monitorul prețurilor va cuprinde până la 280 de produse din 70 de categorii, ar putea fi prezentat sub forma celui mai ieftin coș de produse și va fi lansat sub o formă pilot doar în București, iar ulterior extins, potrivit directorul Direcției Bunuri de Consum din cadrul Consiliului Concurenței, Daniela Bădilă.
”Va funcționa ca o platformă online, prețurile vor fi transmise electronic de retaileri. Facem un program pilot pentru Capitală, pe care îl vom extinde ulterior la nivel național. Am început discuții cu majoritatea retailerilor, dar avem promisiuni că toți se vor alina proiectului. Discutăm cu peste 80% din ei. Suntem în perioada în care facem schimb de informații, în care alegem produse, nu vor fi toate. Suntem optimiști că îl vom finaliza într-un timp rezonabil”, a arătat Bădilă.
Astfel, monitorul ar putea cuprinde câte 3-4 produse din 70 de categorii, atât branduri, cât și mărci private.
Prin afișarea prețurilor practicate de retaileri, consumatorii le pot compara și pot identifica magazinele cu cele mai mici prețuri.
Consiliul Concurenței susține că efectul introducerii acestei platforme se va traduce într-o creștere a concurenței între retaileri și implicit și într-o scădere a prețurilor.
Platforma va fi administrată de Consiliul Concurenței și va fi dezvoltată împreună cu Asociația profesională de standardizare GS1 și firma de cercetare de piață Nielsen.
Standardele GS1 ofera soluții pentru identificarea, captura corectă și partajarea automatizată a datelor importante despre produse, locații, mijloace fixe, pe lanțul de distribuție.
Marile rețele de magazine din România sunt Kaufland, Carrefour, Metro, Auchan, Lidl, Selgros, Cora, Penny Market, Billa, Profi și Mega Image.