Coșmarul șoferilor care folosesc podul peste Dunăre de la Giurgiu nu se va sfârși mai devreme de primele luni din 2016. Dorind să vadă cum decurg lucrările de reabilitare la podul care unește România de Bulgaria, ministrul transporturilor, Iulian Matache, a anunțat că primul strat de asfalt pe toată lungimea podului care va permite circulația pe ambele sensuri va fi turnat pe 20 noiembrie.
"Am văzut că se lucrează la pod și îmi doresc ca ritmul să fie același până la terminarea lucrărilor. Tocmai din acest motiv țin la calendarul stabilit și acceptat de părțile contractante, cu termene clare, care să fie respectat, pentru că, acum, nivelul de disconfort e foarte mare în zonă. De asemenea, solicit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Bucuresti, dar și primăriei Giurgiu să se organizeze și să asigure curățenia, în așa fel încât intrarea și ieșirea din țară să se facă în condiții civilizate, pentru că podul de la Giurgiu este o poartă de acces", a declarat ministrul Transporturilor.
Lucrările presupun o reabilitare structurală care constă în înlocuirea integrală a sistemului rutier format din plăci prefabricate, straturi asfaltice, sablarea și vopsirea tablierului metalic. Aceste lucrări se efectuează, dupa 61 de ani, de la data de la care a fost dat în folosință podul de la Giurgiu. Lucrările efectuate până în prezent, în perioada de viață a podului, au vizat reabilitarea părții carosabile și a elementelor metalice la traveea mobilă.
Podul dintre Giurgiu și Ruse este denumit "Podul Prieteniei" și a fost inaugurat pe 20 iunie 1954. Are o lungime de 2,223 metri, ciculația făcânu-se pe o punte rutieră pe două benzi, pe linia ferată, precum și pe trotuare. Construcția a durat 2 ani și a fost realizată cu sprijinul financiar al fostei URSS.