Ministerul Finanțelor Publice a inițiat o licitație pentru achiziționarea de servicii de dezvoltare software pentru aplicația de gestionare a deciziilor (autorizațiilor) vamale la nivel național, proiectul fiind estimat la 2,304 milioane de lei, fără TVA.
"Prestatorul va trebui să presteze serviciile prentru realizarea următoarelor activități în scopul îndeplinirii obiectivelor specifice: A. Dezvoltarea Aplicației pentru gestionarea deciziilor(autorizațiilor) naționale, conform cerințelor naționale, testarea, integrarea în SIIV și asigurarea interoperabilității cu alte sisteme vamale și sisteme fiscale și nefiscale și actualizarea componentelor SIIV impactate. B. Instruire pentru Aplicația pentru gestionarea deciziilor (autorizațiilor) naționale. C. Management de proiect", se precizează în anunțul de participare - Detalii mai jos
Contractul, parte a Planului Național de Redresare și Reziliență, va avea o durată de 14 luni de la data atribuirii.
"Administrația vamală română trebuie să respecte legislația unională și obligațiile ce îi revin, alături de celelalte administrații vamale din statele membre și Comisia Europeană. Articolul 6 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii (CVU), care a intrat în vigoare de la 1 mai 2016, promovează utilizarea tehnicilor de prelucrare electronică a datelor, pentru toate schimburile de informații (cereri/decizii) între autoritățile vamale și operatorii economici. Totodată, CVU promovează utilizarea tehnologiilor informației și comunicațiilor, așa cum se prevede în Decizia nr.70/2008/CE a Parlamentului European și a Consiliului. Prin urmare, toate schimburile de informații între autoritățile vamale și între operatorii economici și autoritățile vamale și stocarea acestor informații trebuie să se realizeze prin utilizarea tehnicilor electronice de prelucrare a datelor, iar sistemele informatice și de comunicații trebuie să ofere operatorilor economici aceleași facilități în toate statele membre", scrie în caietul de sarcini al licitației.
Astfel, schimbul de informații trebuie să se realizeze prin utilizarea tehnicilor de prelucrare electronică a datelor, iar sistemele informatice și de comunicații trebuie să ofere operatorilor economici aceste facilități.
"Proiectul este inițiat ca urmare a necesităților de îndeplinire de către administrația vamală din România a obligațiilor ce îi revin, alături de celelalte administrații vamale din statele membre și de Comisia Europeană, în implementarea măsurilor/acțiunilor prevăzute în CVU. Acesta răspunde nevoilor de aplicare a reglementărilor unionale și naționale privind mediul informatizat pentru vamă și comerț, cât și a necesității de coordonare a eforturilor cu politicile Comisiei Europene în vederea reorientării activității de vămuire către un mediu complet electronic", mai scrie în document.
Datorită creșterii numărului de solicitări pentru actualizarea informațiilor privind condițiile inițiale de autorizare, a activității de monitorizare a condițiilor de autorizare și a obligațiilor pe care trebuie să le respecte titularii de autorizații/certificate gestionate pe format hârtie, este necesară digitalizarea procesului de eliberare și gestionare a acestora precum și realizarea interoperabilității cu alte aplicații ale Autorității Vamale Române și sisteme fiscale și nefiscale.
Mai multe detalii despre licitație AICI.
Ofertele vor fi deschise în partea a doua a lunii februarie.