Magistrala 5 de metrou din București va avea până la finele anului în curs cea mai redusă frecvență de la inaugurarea sa, în 2020. În acest an, trenurile vor parcurge pe Magistrala Râul Doamnei/Valea Ialomiței-Eroilor cu 21.500 km mai puțin ca în 2023. Pe celelalte magistrale, frecvența este în creștere.
Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat vineri, în dezbatere publică, proiectul de Ordin al ministrului Transporturilor și Infrastructurii privind aprobarea actualizării Contractului de servicii publice de transport cu metroul pentru perioada 2020-2024 al Societății de Transport cu Metroul București Metrorex SA, aprobat prin Ordinul ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor nr. 697/2020, prin încheierea actului adițional nr.2 pentru anul 2024, potrivit publicației Club Feroviar.
Proiectul de act normativ a fost întocmit ca urmare a aprobării Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024.
În consecință, subvenția/compensația pentru transportul de călători cu metroul a fost suplimentată în anul 2024 cu suma de 143.043,00 mii lei (aproape 29 de milioane de euro). Astfel, pe întregul an 2024 subvenția ajunge la 870.243,00 mii de lei (aproximativ 175 de milioane de euro). Cum sumele s-au modificat, se arată în Nota de fundamentare, este necesară actualizarea Contractului de servicii publice de transport cu metroul pentru perioada 2020-2024.