Exporturile de ceasuri elvețiene au scăzut cu 22% anul trecut, deoarece pandemia de coronavirus (COVID-19) a dus la reducerea cererii pe toate piețele majore, cu excepția Chinei, transmite DPA.
Datele statistice publicate joi de Federația Industriei Elvețiene de Orologerie arată că exporturile de ceasuri s-au situat la 17 miliarde de franci elvețieni (19 miliarde de dolari) în 2020, un declin comparabil cu cel din timpul crizei financiare globale din 2008-2009. În timp ce anul trecut vânzările în Europa și Statele Unite au scăzut cu 25% și, respectiv, cu 20%, în China s-a înregistrat un avans de 20%, țara fiind mai puțin afectată de criză decât alte state, scrie Agerpres.
În statul asiatic vânzările s-au redresat în semestrul doi din 2020, cumpărătorii chinezi achiziționând ceasuri din țară și nu din călătoriile peste hotare. Valoarea exporturilor către China a atins anul trecut 2,4 miliarde de franci elvețieni, țara depășind Hong Kong și devenind principala destinație pentru ceasurile elvețiene.
Swatch, cel mai mare producător mondial de ceasuri, a raportat anul trecut primele pierderi nete din istoria companiei elvețiene, de 53 milioane de franci elvețieni, după un profit de 748 milioane de franci elvețieni în 2019. Swatch, care include brandurile Omega, Longines și Tissot, a anunțat scăderea veniturilor cu 28,7% anul trecut, la 5,6 miliarde de franci elvețieni.
Swatch a închis permanent 384 de magazine în 2020 și a concediat 10% din forța sa de muncă, având acum 32.400 de angajați.
Industria elvețiană de orologerie trece printr-o perioadă dificilă în condițiile în care pandemia a dus la închiderea magazinelor, în prima fază în Asia iar ulterior și în Europa și SUA iar turiștii chinezi, cei mai importanți clienți pentru producătorii elvețieni de ceasuri, nu au putut călători și face cumpărături.