După o tendință multianuală de vânzare a muzicii pe medii de stocare alternative sau în servicii de cloud, interesul americanilor pentru CD-uri este în revenire.
Vânzările de CD-uri s-au majorat pentru prima dată din 2004, în Statele Unite. 40,59 de milioane de unități au fost vândute aici în 2021, cifră în creștere cu 17% în raport cu anul precedent, potrivit Billboard, preluată de News.ro. Revista americană a explicat această revenire a compact-discului prin lansarea mai multor evenimente ale marilor case de discuri.
Albumul „30” al lui Adele a fost vândut în 898.000 de exemplare pe CD. Lansările cântăreței Taylor Swift au permis a creștere a vânzărilor. Albumul ei „Evermore”, lansat în decembrie 2020, apoi versiunile reînregistrate ale discurilor „Fearless” și „Red” s-au vândut cumulat în 713.000 de unități.
CITEȘTE ȘI FOTO Stadionul Giulești a fost finalizatGrupul K-pop BTS a vândut 1,03 milioane de exemplare din ultimele două albume, lansate în 2020. În total, acestea trei reprezintă 7,1% din vânzările totale de CD-uri în Statele Unite în 2021. Revista remarcă, de altfel, că și fondurile de cataloage - albumele vechi de cel puțin doi ani și regulat reeeditate - au avut vânzări în creștere de 1,4%. În 2004, ultima dată când vânzările de CD-uri ai încheiat anul în creștere, primele în top au fost ocupate de albume Usher, Norah Jones și Eminem.
Apărut în anii '80 și simbol al muzicii anilor '90, CD-ul a dispărut ușor din uz de-a lungul anilor 2000. Democratizarea internetului și ușurința cu care au fost făcute descărcări ilegale au aruncat o întreagă industrie în criză istorică, formatul intrând la rangul de artefacte.