Într-unul din cele mai popularizate turnee din lume, artista americană Taylor Swift antrenează, dincolo de business-ul direct, cheltuieli ale spectatorilor în toate orașele unde concertează. Vânzările hotelurilor ating valori record și prețurile curselor aeriene către destinațiile spectacolelor explodează.
Într-un exercițiu în care cântăreața de muzică pop Taylor Swift testează capacitatea artiștilor de a genera venituri în pofida desprinderii de marile case de producție, turneul mondial Eras ar urma să genereze vânzări de bilete de 590 milioane dolari. Dincolo de acest business direct, concertele artistei din SUA antrenează o activitate economică estimată la 4,6 miliarde dolari, ceea ce înseamnă mai mult decât PIB-ul unor țări precum Liberia, Sierra Leone, Andorra sau Belize
În piață este lansat deja termenul „Swiftonomics”, transmite CNBC, care citează și un raport al Rezervei Federale Americane din Philadelphia care spune că ocazia concertului din acest oraș a adus cele mai mari venituri pentru industria locală hotelieră de după declanșarea pandemiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
CITEȘTE ȘI ChatGPT a învățat să țină minte informații despre utilizatori
Interesul pentru concertele lui Swift, în vârstă de 33 de ani, nu este singular, apetitul spectatorilor fiind foarte ridicat. Analiștii economici și din zona de lifestyle spun că politicile de restricții (lockdown) din anii coronavirus îi face mai mult pe consumatori să favorizeze experiențele în detrimentul deținerii de lucruri și de aici interesul sporit pentru turism sau participarea la evenimente sportive și artistice.
Turneul Eras a început cu un concert pe State Farm Stadium din Glendale, Arizona, și rămâne pe tărâm american până la jumătatea lunii august. La Cincinnati, statul Ohio, unde artista a concertat pe 30 iunie și 1 iulie, veniturile hoteliere s-au ridicat la 2,6 milioane dolari.
CITEȘTE ȘI Alro Slatina și-a majorat vânzările de aluminiu către terți
Frenezia achizițiilor de bilete s-a răsfrânt favorabil pentru veniturile firmelor de profil, precum Ticketmaster. În cazul Live Nation Entertainment (LYV), entuziasmul arătat de spectatori a adus la o explozie a acțiunilor începând cu luna mai, așa cum aceasta este evidențiată pe graficul atașat,
Turneul devine internațional din a 2-a jumătate a lunii viitoare cu o primă reprezentație la Ciudad de Mexico. În noiembrie, Swift va fi la Santos în Brazilia pentru 3 spectacole. Luna februarie aduce concerte la Tokyo și Sydney, iar în prima jumătate a lunii martie Swift va apărea în fața fanilor asiatici de nu mai puțin de 6 ori. Pentru cele 330.000 de bilete puse în vânzare în iulie au fost exprimate nu mai puțin de 22 milioane de cereri, mai mult decât populația României.
Prețurilor curselor aeriene către Singapore în intervalul concertelor au explodat. Viitorii spectatori caută soluții alternative. Unii au în vedere să zboare cu avionul în Thailanda sau Malayezia și de acolo să vină cu trenul sau autocarul.
Turneul este programat să se încheie în vara anului viitor cu reprezentațiile din Europa care vor fi foarte aproape de noi. Câte 3 spectacole vor avea loc atât la Varșovia, cât și la Viena.