Louis Vuitton rămâne cel mai valoros brand de lux din lume pentru al 18-lea an consecutiv.
Cu o creștere de 0,4%, Louis Vuitton a atins o valoare a mărcii de 124,8 miliarde de dolari, față de 124,3 miliarde de dolari anul trecut. În Top 10 branduri de lux i se alătură alte cinci mărci franceze, inclusiv Dior, care a fost marca de lux cu cea mai rapidă creștere, având o îmbunătățire a valorii sale financiare de 9%.
Raportul evidențiază modul în care mărcile de lux reușesc să își valorifice capitalul de marcă și puterea lor de a susține o poziționare de preț Premium în moduri în care puține alte mărci o pot face. Astfel, valoarea cumulată a primelor 10 branduri de lux la nivel global a scăzut cu doar 4%, comparativ cu o scădere medie de 20% a valorii brandurilor din Top 100.
„În vremuri cu instabilitate economică, brandurile de lux au oferit alinare, confort și continuitate consumatorilor cu mai multe resurse financiare. Dar, în același timp, sunt o sursă de inspirație pentru consumatorul de nivel mediu. Brandurile de lux știu cum să-și valorifice atuurile distinctive de marcă astfel încât să stimuleze vânzările – de la produse cosmetice la prețuri accesibile, la poșete emblematice, logo-urile lor se întrepătrund cu ideile pe care le au majoritatea oamenilor despre calitate și succes, ajutându-le astfel pe branduri să traverseze cu bine perioadele de fluctuații ale pieței”, a spus Martin Guerrieria, Coordonatorul BrandZ de la Kantar.
Top 10 Cele mai valoroase branduri globale de lux în 2023
Loc ocupat în 2023 | Brand | Valoarea brandului în 2023 (Mil. USD) | Valoarea brandului în 2022 (Mil. USD) |
1 | Louis Vuitton | 124,822 | 124,273 |
2 | Hermès | 76,299 | 80,323 |
3 | Chanel | 55,939 | 53,021 |
4 | Gucci | 26,306 | 37,887 |
5 | Dior | 11,442 | 10,534 |
6 | Cartier | 9,725 | 10,110 |
7 | Rolex | 7,899 | 9,042 |
8 | Tiffany & Co. | 6,124 | 6,805 |
9 | Saint-Laurent/YSL | 6,023 | 6,718 |
10 | Prada | 4,921 | 5,642 |
În ciuda vânzărilor mai mici în 2022, China este în continuare cea mai mare piață pentru mărcile de lux.