Executivi din media și din industria de divertisment sunt îngrijorați de impactul pe care l-ar putea avea Brexitul asupra companiilor lor, unii dintre aceștia, din Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord sau din alte țări, considerând că acesta ar putea însemna și sfârșitul „erei binge-watching”, potrivit rezultatelor unui studiu recent realizat de compania de avocatură DLA Piper, scrie hollywoodreporter.com.
Studiul a fost realizat printr-un chestionar distribuit la nivel internațional, către 246 de consilieri și executivi din media, precum și printr-o serie de interviuri, scrie News.ro
Rezultatele studiului arată că 69% din respondenții din Regatul Unit sunt îngrijorați de impactul pe care l-ar putea avea ieșirea din Uniunea Europeană.
Între altele, respondenții se întreabă dacă un potențial Brexit „abrupt”, prin care Regatul Unit ar renunța la accesul complet la piața unică a UE, pentru a avea control deplin asupra frontierelor sale, ar putea reprezenta „sfârșitul erei binge-watching”.
CITEȘTE ȘI Apple Music inaugurează o secțiune dedicată videoclipurilor muzicaleDintre cei 69% de respondenți din Regatul Unit care sunt îngrijorați în legătură cu impactul Brexitului, 40% au spus că principala lor îngrijorare este accesul la piața unică. Alți respondenți au spus că prioritatea lor este „claritatea în jurul felului în care vor fi afectate modelele de licențiere între teritorii”, în timp ce alții au spus că sunt preocupați de o lipsă de claritate în sistemul juridic.
„Studiul vine într-un moment în care companiile media anunță niveluri record de investiții în conținut online pentru a îl distribui în afara piețelor locale. Cu 82% dintre respondenți spunând despre conținutul over-the-top (OTT) că reprezintă un domeniu de mare dezvoltare în afacerile lor, este clar că procesul Brexit va afecta întreaga industrie – atât pe cei care importă, cât și pe cei care exportă conținut din Regatul Unit”, arată un rezumat al rezultatelor raportului.
„Mesajul care a apărut în urma studiului nostru este că reprezentanții multor companii media din Regatul Unit și din altă parte consideră că un Brexit abrupt ar putea cauza daune imediate considerabile, subminând armonia din media și din sectorul de divertisment, pe care a intenționat să o stabilească strategia pieței unice digitale europene (…) Este posibil să apară probleme cu privire la mai multe zone pentru care existau legi armonizate, afectând mass media – de la publicitate la servicii on-demand”, a spus Nick Fitzpatrick, partener și copreședinte pentru departamentul de media, sport și divertisment la DLA Piper.
El a adăugat că după Brexit, companiile de media vor trebui să lucreze îndeaproape cu legiuitorii pentru a se asigura că obțin acordurile de care au nevoie, întrucât consumatorii de conținut din jurul lumii vor continua să ceară ce anume vor să urmărească și când vor să urmărească.