Spotify a anunțat că își va lansa serviciul de streaming muzical pe 85 de piețe noi, în următoarele câteva zile, urmând ca acesta să devină disponibil pentru peste 1 miliard de oameni la nivel mondial. Acțiunile Sotify au crescut cu 6% în urma informației, la un nivel record, transmite Reuters.
Compania, care și-a lansat serviciul în urmă cu mai bine de un deceniu, este disponibilă în prezent în 93 de țări și are 345 milioane de utilizatori activi lunar, scrie News.ro.
Noile piețe includ țări din Asia, Africa, Europa și America Latină.
”Împreună, aceste piețe reprezintă mai mult de 1 miliard de oameni, aproape jumătate dintre aceștia folosind deja internetul, unele dintre locurile în care mergem, precum Bangladesh, Pakistan și Nigeria, au cea mai mare creștere a numărului de utilziatori ai internetului din lume”, a spus directorul pentru afaceri premium Alex Norstrom.
De asemenea, compania a semnat mai multe acorduri pentru podcast-uri, inclusiv un parteneriat de mai mulți ani cu Warner Bros și DC, pentru o serie de podcast-uri cu scenariu narativ.
Primul, ”Batman Unburied”, va fi lansat la sfârșitul acestui an, ca parte a unui set de personaje ale căror povești vor fi explorate prin audio, inclusiv Superman, Wonder Woman, Joker și Catwoman, printre altele.
CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business onlineSpotify a cheltuit sute de milioane de dolari pentru a-și dezvolta gama de podcasturi, care acum include mai mult de 2,2 milioane de titluri, în creștere față de 700.000 cu un an mai devreme.
Compania a lansat, de asemenea, un nou serviciu pe bază de abonament, Spotify HiFi, pentru care abonații premium din anumite piețe vor putea să-și îmbunătățească calitatea sunetului melodiilor la muzică ”fără pierderi” de calitate CD.
Spotify, care a reușit să depășească reticența marilor case de discuri și a unor artiști muzicali importanți pentru a remodela modul în care oamenii ascultă muzică, se confruntă acum cu o concurență crescândă din partea rivalilor Apple Music și Amazon Music. Cu toate acestea, a înregistrat o creștere accentuată a abonaților cu plată în timpul pandemiei de coronavirus, deoarece oamenii au fost închiși acasă și au ajuns la 155 de milioane de abonați cu plată pentru serviciul premium.