L’Oreal SA, Unilever și alte companii multinaționale care au cumpărat branduri de îngrijire personală de la persoane de culoare iau măsuri să își păstreze clienții, dintre care unii au promis, în urma protestelor naționale pentru justiție rasială, să își direcționeze cheltuielile doar către companii deținute de astfel de antreprenori, relatează Reuters.
Brandul multicultural de frumusețe Carol’s Daughter, deținut de L’Oreal, care a fost fondat în 1993 de o femeie de culoare în bucătăria ei din Brooklyn și care poartă numele mamei acesteia, a anunțat pe 10 iunie, pe Instagram, că vrea ”să clarifice unele lucruri”, scrie News.ro.
“Carol’s Daughter este fondată de o persoană de culoare și condusă de o persoană de culore și a intrat în familia de branduri a L’Oreal în 2014”, a explicat compania.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Fondatoarea Lisa Price ”este implicată activ în toate aspectele afacerii, conduce dezvoltarea de produse ale brandului și viziunea creatoare a acestuia”, arată comunicatul companiei.
Lisa Price este vicepreședinte și director creativ la Carol’s Daughter, care face parte din Divizia Multi-Culturală de Frumusețe a L’Oreal USA, și membră a Comitetului Executiv al L’Oreal USA.
În ultimii ani, companiile multinaționale au preluat produse destinate consumatorilor de culoare și au marcat brandurile respective ca fiind autentice ”Black”, cu formule create acasă și oferte personalizate.
Dar în urma protestelor declanșate de moartea afro-americanului George Floyd, mulți clienți s-au angajat să cumpere doar produse ale unor companii deținute de persoane de culoare, pentru a susține o echitate rasială mai mare.
SheaMoisture, companie de produse pentru îngrijire personală fondată în Harlem de imigranți liberieni, în 1991, a devenit parte a grupului anglo-olandez Unilever în 2017, după ce grupul a cumpărat compania de produse de frumusețe Sundial Brands din New York. În luna iunie, consumatorii negri au amenințat că vor boicota produsele acesteia, pentru că este deținută de o corporație.
Pe 9 iunie, Cara Sabin, director general al Sundial Brands, care își desfășoară activitatea ca divizie independentă în cadrul Unilever, a postat un mesaj pe Instagram: ”Sunt un director general de culoare într-o Americă corporativă albă, conducând un brand care există pentru a servi consumatorii de culoare”, a scris Sabin.
Puterea de cumpărare a populației de culoare din Statele Unite este estimată că va crește la 1.500 de miliarde de dolari până în 2021, de la aproximativ 1.300 de miliarde de dolari în 2019, potrivit unui raport realizat de firma de analiză a datelor Nielsen.
Comunitatea de culoare reprezintă până la 13,4% din populația americană și cheltuie mai mult față de alte categorii pe grupe de produse ca îngrijirea părului și frumusețe și parfumuri pentru femei.
În 2017, de exemplu, cumpărătorii de culoare au reprezentat 85% dintr-un total de 63 de milioane de dolari cheltuite de industria americană pentru produse multiculturale pentru îngrijirea părului.
Grupul a mai reprezentat anul trecut 22,4%, respectiv 21% din totalul cheltuielilor industriei din SUA pentru parfumuri pentru femei și produse pentru igiena feminină, arată raportul Nielsen.
Vânzările de produse pentru îngrijirea părului destinate categoriei multi-etnice au crescut cu 50% în termeni anuali, în luna încheiată pe 17 mai, potrivit Strategic Solutions International, sivizie a Nielsen.
Companiile producătoare de produse pentru păr deținute de persoane de culoare au reprezentat 14% din categoria lor, dar au generat 20% din creștere în magazinele de retail.
Unii consumatori spun însă că acordă o atenție mai mare proprietății unei varietăți de bunuri și servicii destinate persoanelor de culoare, inclusiv în privința librăriilor, restaurantelor și farmaciilor.
Pe site-ul de strângere de fonduri GoFundMe, există aproape 2.000 de pagini înființate în sprijinul firmelor cu capital provenit de la persoane de culoare, majoritatea fiind create în ultimele săptămâni.
Ne ocupăm de aceste probleme legate de persoanele de culoare de ceva timp. Dar în acest moment este ceva deosebit ", a declarat Vivian Duker, avocat corporatist din Baltimore.
La începutul acestei luni, Duker s-a asociat cu un prieten pentru a lansa o campanie Change.org numită „#VERIFYBLACK”, care a strâns peste 7.000 de semnături. Petiția urmărește să determine platformele de socializare să identifice mai clar companiile deținute de persoane de culoare.
Branduri cum ar fi Carol’s Daughter și SheaMoisture nu s-ar califica drept afaceri deținute de persoane de culoare, a spus Duker.
Unilever și L’Oreal nu au răspuns cererilor de comentarii.
Procter & Gamble a achiziționat în 2018 Walker & Co, compania-mamă a Bevel, linie de produse de îngrijire pentru bărbați, și Form Beauty, linie de produse îngrijire a părului pentru femei - destinate în principal persoanelor de culoare.
Vicepreședintele pentru marketing al Walker & Co, Tia Cummings, a declarat că faptul că face parte din P&G a contribuit la lărgirea disponibilității produselor sale, făcând mai ușor pentru bărbați și femei să le găsească și să le cumpere.
Dana Williams-Johnson, instructor în cadrul departamentului de marketing al Școlii Universității Howard, a declarat că firmele ”care fac bani de pe urma consumatorilor negri ar trebui să aibă un leadership care să reflecte consumatorii care achiziționează mărcile.”
”Cât de diverse sunt consiliile de administrație ale companiilor? Câte persoane de culoare sunt în conducerea de vârf, cu un loc la masa de consiliu? Cât de mult apreciază toate aceste mărci dolarii generați de persoanele de culoare? Acestea sunt întrebările care au nevoie de răspunsuri ”, a adăugat ea.
Potrivit revistei Black Enterprise, în 2019, 187 dintre companiile membre ale S&P 500 nu aveau un singur membru de culoare în consiliile lor de administrație.
Compania de îngrijire a părului Cantu Beauty s-a confruntat cu astfel de întrebări pe Instagram în această lună, unii cumpărători observând că a fost vândută către PDC Brands în 2015 și declarând că vor boicota marca în favoarea întreprinderilor deținute de persoane de culoare.
În consecință, compania a găzduit pe 12 iunie o discuție live streaming pe Instagram ”cu oamenii din spatele brandului”.
”Vreau să ridic perdeaua și să vă las pe voi să vedeți exact ce se întâmplă în spatele scenei,” a spus vicepreședintele Cantu Beauty la nivel global, Dametria Mustin, a spus în timpul transmisiunii.
PDC Brands nu a răspuns solicitării de comentarii.