Japonezii au rămas fără chipsuri din cartofi și au ajuns să plătească online de șase ori prețurile normale, din cauza unui număr record de taifunuri produse anul trecut în nordul țării, care au distrus recoltele de cartofi, relatează Bloomberg.
Chipsurile din cartofi sunt foarte populare în Japonia, alături de biscuiții din orez Senbei și sticksurile Pocky.
Chipsurile cu aromă de pizza produse de compania japoneză Calbee erau vândute vineri la aproximativ 1.250 de yeni (12 dolari) punga, pe site-ul de licitații al Yahoo Japan, în timp ce prețul obișnuit este de numai 200 de yeni, arată news.ro.
În același timp, pe Twitter au apărut imagini cu rafturile aproape goale din supermarketuri, la secțiunea de chipsuri.
Creșterea prețurilor chipsurilor a avut loc după ce Calbee a anunțat luni că va opri temporar vânzarea a 15 tipuri de chipsuri, din cauza producției slabe de cartofi din Hokkaido, regiune mare producătoare de cartofi.
Nordul insulei a fost afectat anul trecut de un număr record de taifunuri.
Calbee, care are o valoare de piață de 507,9 miliarde de yeni și este deținută în proporție de 20% de PepsiCo, are o cotă de 73% pe piața chipsurilor din cartofi.
Produsele din cartofi ale Calbee au fost cele mai populare într-un sondaj efectuat anul trecut de televiziunea Asahi, în rândul a 10.000 de persoane și 13 producători de dulciuri și au fost subiectul unei unui show primetime care a durat peste două ore.
În timp ce atenția s-a concentrat pe chipsurile din cartofi, în urma anunțului făcut de Calbee, deficitul s-ar putea extinde și la lanțurile de fast-food-uri și restaurante care depind de cartofi în meniurile lor, în ceea ce pare a fi o criză a cartofilor, potrivit publicației Nikkei.