Lay’s, cele mai vândute chipsuri din lume, aflate în portofoliul Pepsico, va lansa în România programul Academia Lay’s, o platformă educațională de specializare a studenților din facultățile de agronomie în cultura cartofului pentru chipsuri. Programul se va desfășura în parteneriat cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București (USAMVB).
PepsiCo colaborează cu 21 de ferme de cartofi din România. În 2015, aproximativ 20.000 de tone de cartofi au fost recoltați în România pentru fabrica de chipsuri Lay’s, comparativ cu 4.000 de tone în 2005.
În prima ediție a programului s-au înscris 39 de studenți din anii II și III și masteranzi din anul I de la facultățile de Horticultură, Agricultură și Biotehnologie, care, începând cu 15 aprilie, vor participa la cursurile academiei. Programul se va desfășura pe o perioadă de 9 luni și se va finaliza cu un program de trainee plătit în departamentul de Agro al PepsiCo.
”Am plecat de la contextul actual al agriculturii în Europa, în care mai mult de o treime din fermieri are peste 65 de ani, adică este aproape de vârsta pensionării, iar mai puțin de 5% din agricultori au sub 35 de ani. Această tendință ne indică faptul că piața are nevoie de resurse tinere, iar viitorii specialiști trebuie să beneficieze de o pregătire practică și teoretică aprofundată pentru preluarea businessurilor sustenabile. Astfel, având în vedere colaborarea tradițională pe care o avem cu fermierii români, dorim să ne implicăm și să contribuim la dezvoltarea specialiștilor în agricultură, folosindu-ne resursele și experiența solidă acumulată la nivel local”, a declarat Alexandra Lupașcu, Agro Specialist PepsiCo.
CITEȘTE ȘI Românii sunt cumpărători din impuls: trei din zece produse sunt luate de lângă casa de marcatAcademia Lay’s se va desfășura în două etape: un modul de seminarii teoretice, adresat tuturor studenților care se înscriu în program, în echipe de câte 3, urmat de o etapă practică ce include trei workshop-uri la o fermă de cartofi parteneră Lay’s România.
Ingredientele pentru produsele PepsiCo provin de la peste 2.500 de fermieri din 30 de țări. PepsiCo oferă sprijin financiar și consiliere din partea specialiștilor în agricultură în proiectele de modernizare a fermelor.