"Dunkirk", "Ex Libris: The New York Public Library" și "Faces Places" se află între cele mai bune filme ale anului 2017, incluse în topul realizat de cotidianul The New York Times.
"Dunkirk", regizat de Christopher Nolan, în afara faptului că este un film despre război, este despre supraviețuire. Cu o tehnică remarcabilă, Nolan îl conduce pe spectator în aer, pe mare și pe pământ în timpul misiunii de salvare din cel de-al Doilea Război Mondial, iar odată ce salvarea a fost realizată te face să vezi clar că lupta continuă, scrie News.ro.
În documentarul "Ex Libris: The New York Public Library", Frederick Wiseman pătrunde în interiorul Bibliotecii Publice din New York pentru a face un portret cultural și social al unei instituții adânc înrădăcinate în democrație.
Filmul semnat de regizoarea Agnes Varda și artistul vizual JR, "Faces Places", se află în clasamentul celor mai apreciate de The New York Times. Varda este adesea descrisă ca una dintre cele mai mari regizoare în viață, și este adevărat. Este și una dintre cei mai mari.
Sean Baker dedică filmul "The Florida Project" celor ignorați în pelicule: o actriță de filme porno și o femeie în vârstă cu care se împrietenește în "Starlet"; două femei transgender prostituate în "Tangerine". În "The Florida Project", el spune o poveste americană profundă despre copii și adulți care se luptă la marginile Disney World, creând "Fructele mâniei" ale secolului XXI în culori psihedelice.
"Get Out", de Jordan Peele, este o critică socială și o metaforă a timpurilor noastre. Este, de asemenea, și un debut regizoral excepțional.
Adolescentul chinuit, angoasat, a devenit un clișeu cinematografic de la James Dean în "Rebel fără cauză". Filmul Gretei Gerwig, o emoționantă poveste - "Lady Bird" - despre o adolescentă, conține destulă dramă: eroina se aruncă în fața unei mașini. După aceea, ea face mai mult decât să supraviețuiască.
"Okja", de Bong Joon-ho, este plin de tușe vizuale concise și splendoare picturală.
"Phantom Thread", regizat de Paul Thomas Anderson, este caracterizat de The New York Times ca una dintre creațiile "minunate" ale lui, "adesea un film neașteptat de comic. Este o poveste despre dragoste și muncă, cu Daniel Day-Lewis și Vicky Krieps, un eminent designer și muza sa.
În "A Quiet Passion", o superbă biografie a lui Emily Dickinson (cu Cynthia Nixon senzațională), Terence Davies transformă imaginile în sentimente.
"Wonder Woman", de Patty Jenkins, amintește că ne transpunem în visele din copilărie, în dorurile din adolescență și în revelațiile ca adulți.
Alte filme favorite de The New York Times: “After the Storm”; “The Big Sick”; “Bombshell: The Hedy Lamarr Story”; “Call Me by Your Name”; “The Challenge”; “Dawson City: Frozen Time”; “The Death of Louis XIV”; “Escapes”; “Girls Trip”; “Good Time”; “The Happiest Day in the Life of Olli Maki”; “I Am Not Your Negro”; “Jim & Andy: The Great Beyond - Featuring a Very Special, Contractually Obligated Mention of Tony Clifton”; “Kedi”; “The Lost City of Z”; “Mother!”; “Mudbound”; “My Journey Through French Cinema”; “Norman: The Moderate Rise and Tragic Fall of a New York Fixer”; “The Ornithologist”; “Patti Cake$”; “Personal Shopper”; “The Post”; “Professor Marston and the Wonder Women”; “Quest”; “Song to Song”; “Tonsler Park”; “Twin Peaks: The Return”; “The Woman Who Left”; “Wonderstruck.”