Disney vrea să angajeze oameni cu experiență în domeniul inteligenței artificiale. Ce planuri are grupul

Disney vrea să angajeze oameni cu experiență în domeniul inteligenței artificiale. Ce planuri are grupul
Profit.ro
Profit.ro
scris 9 aug 2023

Walt Disney Co a creat un grup de lucru pentru a studia inteligența artificială și modul în care aceasta poate fi aplicată în conglomeratul de divertisment, în ciuda faptului că scriitorii și actorii de la Hollywood luptă pentru a limita exploatarea tehnologiei de către industrie, relatează Reuters.

Adunat la începutul acestui an, înainte de greva scriitorilor de la Hollywood, grupul caută să dezvolte aplicații AI în interior, precum și să formeze parteneriate cu startup-uri, au declarat trei surse pentru Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
GRAFIC România – țara din UE cu cel mai mare procent al persoanelor care nu își permit cel puțin un concediu de o săptămână pe an CITEȘTE ȘI GRAFIC România – țara din UE cu cel mai mare procent al persoanelor care nu își permit cel puțin un concediu de o săptămână pe an

Ca dovadă a interesului său, Disney are 11 locuri de muncă actuale care caută candidați cu experiență în inteligență artificială, arată Adevărul.

Pozițiile ating practic fiecare colț al companiei - de la Studiourile Walt Disney până la parcurile tematice și grupul de inginerie al companiei, Walt Disney Imagineering, până la televiziunea marca Disney și echipa de publicitate, care caută să construiască un sistem publicitar bazat pe inteligență artificială de „generația următoare”, conform descrierilor de anunturi.

Un purtător de cuvânt al Disney a refuzat să comenteze, precizează Reuters.

Totuși, una dintre cele trei surse, un avocat intern care a vorbit sub condiția anonimatului din cauza sensibilității subiectului, a spus că grupurile media tradiționale precum Disney trebuie fie să exploreze inteligența artificială, fie riscă învechirea.

FOTO Cel mai bogat ucrainean investește în România CITEȘTE ȘI FOTO Cel mai bogat ucrainean investește în România

Acest susținător vede AI ca un instrument care ajută la controlul costurilor crescânde ale producției de filme și televiziune, care pot crește la 300 de milioane de dolari pentru o lansare majoră de film precum „Indiana Jones și cadranul destinului” sau „Mica sirenă”. Astfel de bugete necesită venituri la fel de masive la box office pur și simplu pentru a ajunge la rentabilitate. Economiile de costuri vor fi realizate în timp, a spus sursa citată.

Parcurile Disney

În ceea ce privește afacerile cu parcuri, inteligența artificială ar putea îmbunătăți asistența pentru clienți sau poate crea interacțiuni noi, a spus a doua sursă, precum și un fost Disney Imagineer, care a refuzat să fie identificat deoarece nu era autorizat să vorbească public.

Fostul Imagineer a arătat proiectul Kiwi, care a folosit tehnici de învățare automată pentru a crea Baby Groot, un robot mic, care se deplasează liber, care imită mișcările și personalitatea personajului din „Gardienii Galaxiei”.

Învățarea automată, ramura AI care oferă computerelor capacitatea de a învăța fără a fi programate, își informează sistemele de viziune, astfel încât este capabil să recunoască obiectele din mediul său. Într-o zi, Baby Groot va interacționa cu oaspeții, a spus fostul Imagineer.

La Hollywood, scriitorii și actorii consideră inteligența artificială o amenințare existențială pentru locurile de muncă. Acest lucru este o problemă centrală în negocierile contractuale cu Screen Actors Guild și Writers Guild of America, ambele fiind în grevă.

Disney a fost atent la modul în care discută AI în public. Supraveghetorii efectelor vizuale care au lucrat la cel mai recent film „Indiana Jones” au subliniat munca minuțioasă a mai mult de 100 de artiști care au petrecut trei ani pentru a-l „de-îmbătrâni” pe Harrison Ford, astfel încât actorul octogenar să poată apărea ca eul său mai tânăr în primele minute ale filmului.

Disney a investit în inovarea tehnologică încă de la începuturile sale, arată Reuters. Bob Iger, aflat acum la a doua perioadă ca director executiv al Disney, a făcut din adoptarea tehnologiei una dintre cele trei priorități ale sale când a fost numit pentru prima dată CEO în 2005.

Trei ani mai târziu, compania a anunțat o inițiativă majoră de cercetare și dezvoltare cu universități tehnologice de top din întreaga lume, finanțând laboratoare de la Institutul Federal de Tehnologie Elvețian din Zurich și Universitatea Carnegie Mellon din Pittsburgh, Pennsylvania. Totuși, a închis laboratorul din Pittsburgh în 2018.

Elon Musk: Lupta în cușcă cu Mark Zuckerberg va fi transmisă în direct pe platforma de socializate X CITEȘTE ȘI Elon Musk: Lupta în cușcă cu Mark Zuckerberg va fi transmisă în direct pe platforma de socializate X

Grupul de cercetare al Disney din SUA a dezvoltat o tehnologie de realitate mixtă numită „Magic Bench” care permite oamenilor să împartă un spațiu cu un personaj virtual pe ecran, fără a fi nevoie de ochelari speciali.

În Elveția, Disney Research a explorat AI, învățarea automată și calculul vizual, potrivit site-ului său. A petrecut ultimul deceniu creând „oameni digitali” pe care îi descrie ca „nedistinguși” de omologii lor corporali, sau personaje fantastice „păpușite” de actori.

Această tehnologie este folosită pentru a spori efectele digitale, nu pentru a înlocui actorii umani, potrivit unei surse familiare cu problema.

Sistemul său de captare a performanței, Medusa, a fost folosit pentru a reconstrui fețele actorilor fără a folosi tehnici tradiționale de captare a mișcării, iar această tehnologie a fost folosită în peste 40 de filme, inclusiv în „Black Panther: Wakanda Forever” de la Marvel Entertainment.

„Cercetarea AI de la Disney datează de foarte mult timp și se învârte în jurul tuturor lucrurilor pe care le auziți în discuții astăzi: putem avea ceva care să ne ajute să facem filme, jocuri sau roboți de conversație în parcuri tematice cu care oamenii să poată vorbi” a spus un director care a lucrat cu Disney.

Hao Li, CEO și co-fondator al Pinscreen, o companie din Los Angeles care creează avatare virtuale bazate pe inteligență artificială, a declarat că a lucrat la mai multe lucrări de cercetare cu laboratorul Disney în timp ce studia la Zurich din 2006 până în 2010.

„Practic, ei fac cercetări pe orice bazat pe captarea performanței oamenilor, creând fețe digitale”, a spus Li, fost lider de cercetare la Industrial Light & Magic, deținută de Disney. „Unele dintre aceste tehnici vor fi adoptate de entitățile Disney”.

viewscnt
Afla mai multe despre
disney
ai