Parlamentari ai Partidului Național Liberal au depus un proiect de act normativ care să modifice Legea educației fizice și sportului în sensul introducerii sporturilor electronice printre activitățile considerate ramuri sportive. În România, activitatea industriei dezvoltatoare de jocuri care stă la baza E-Sports este evaluată la o valoare de piață peste 220 milioane euro, iar valoarea cumulativă a premiilor din competițiile și evenimentele de E-Sports este de peste 2.000.000 lei, la nivelul acestui an, arată reprezentanți ai inițiatorilor.
Printre inițiatorii proiectului legislativ care are ca scop modificarea Legii nr. 69/2000 a educației fizice și sportului se numără și președintele PNL, Nicolae-Ionel Ciucă, se arată într-un comunicat dat publicității de organizația de tineret a PNL, for care a pus bazele acestui proiect ce ulterior a fost dezbătut în partid, arată news.ro.
„România este una dintre cele mai active țări din sfera sporturilor electronice (E-Sports), iar în jurul acestei industrii s-a dezvoltat un sistem complex: de la înființarea de cluburi sportive, organizarea de competiții și echipe de jucători profesioniști până la crearea de noi locuri de muncă și apariția unor calificări specifice industriei. Astfel, la nivel național există peste 8.000 de jucători amatori și profesioniști, aproximativ 50 de cluburi, 4 competiții naționale, 10 manageri, 50 administratori, 80 designeri, 15 social-media manageri, 15 antreprenori, 20 de analiști și o serie de influenceri care lucrează în industria E-Sports. În acest moment, activitatea industriei dezvoltatoare de jocuri din România, care stă la baza E-Sports, este evaluată la o valoare de piață peste 220.000.000 de euro, iar valoarea cumulativă a premiilor din competițiile și evenimentele de E-Sports este de peste 2.000.000 lei, la nivelul acestui an. Parte a unei industrii mult mai mari, cea a gaming-ului, universul E-Sports este așteptat să atingă o cifră de afaceri de aproape 2 miliarde de euro anul acesta, la nivel global”, se arată în comunicatul Tineretului Național Liberal (TNL).
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Piețele financiare intră în panică, Bitcoin se prăbușește. Foarte multe îngrijorări legate de conflictul din Ucraina și zona de energie. La petrol nu e ca la curentPreședintele organizației, Mara Mareș, declară că proiectul legislativ „a ajuns să fie introdus în circuitul parlamentar după ce a parcurs multiple etape de studiu, analiză, dezbatere și consultare cu reprezentanții pieței și industriei de gaming din România, cu reprezentanți ai Ministerului Sportului, cu colegii din parlament și din guvern.
”Am conturat acest proiect la nivelul Tineretului Național Liberal și l-am supus dezbaterii în interiorul Partidului Național Liberal”.
Mareș susține că o astfel de modificare legislativă va facilita și accelera dezvoltarea domeniului și industriei E-Sports, va facilita atragerea de noi capitaluri și crearea de noi locuri de muncă”, spune ea.
Unul dintre inițiatorii proiectului deputatul Alin Ignat, afirmă, la rândul său, că legea oferă un statut legal jucătorilor, cluburilor și organizatorilor de competiții de gaming, „fără a implica vreun cost pentru bugetul de stat”.
„Într-o lume puternic digitalizată, este firesc ca relația dintre clubul sportiv angajator și jucătorul angajat să devină o relație normată de muncă, de tip angajator-angajat, ceea ce înseamnă că jucătorii de sporturi electronice vor putea fi plătiți pentru activitatea pe care o derulează, fără a mai fi nevoie să fie încadrați ca asistent-manageri ori ca făcând muncă de secretariat. Această schimbare le va permite să acumuleze experiență, pe baza căreia vor putea participa la competiții internaționale de E-Sports, unde vor putea reprezenta România”, declară Alin Ignat.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist financiar XTB România: Este posibil ca leul să piardă teren în raport cu dolarul american, dar are un atuu în acest context. Metalele prețioase devin mai scumpe pentru investitori„Prin această recunoaștere, România va fi printre primele țări din Uniunea Europeană în acest demers și va deschide drumul către un adevărat hub în domeniul sporturilor electronice în Europa, prin punerea României pe harta competițiilor internaționale de înalt nivel și înființarea unei echipe naționale de jucători profesioniști care să reprezinte țara la competițiile internaționale și olimpiade. Mai mult, statul român va încuraja tinerii pasionați de acest tip de sport să își dezvolte competențele și să performeze printr-o carieră sportivă de viitor, în condițiile în care sporturile electronice sunt în plină expansiune globală”, se arată în expunerea de motive a proiectului de act normativ.
Conform datelor furnizate de TNL, industria de gaming din România este cunoscută pentru dezvoltarea unor jocuri precum renumite la nivel mondial.