Companiile americane de media și entertainment au cheltuit anul trecut 121 de miliarde de dolari pentru conținut original, inclusiv filme și programe TV, potrivit unei analize Variety Intelligence Platform.
HBO al AT&T și-a extins producția de conținut original cu până la 50%, ajungând la 150 de ore. Netflix a crescut cu peste 50% volumul de conținut, față de 2018, cheltuind mai mult cu 3 miliarde de dolari, scrie News.ro.
Din totalul cheltuielilor pentru conținut, cinci companii mari - AT&T, ViacomCBS, Netflix, Comcast și Disney - au ajuns împreună la 87,4 miliarde de dolari.
Disney a fost cea care a cheltuit cel mai mult pentru conținut, cu aproximativ un sfert din total - 27,8 miliarde de dolari -, prin studiourile, rețelele și serviciile SVOD.
Comcast a cheltuit anul trecut 15,4 miliarde de dolari, ViacomCBS și Netflix, câte 15 miliarde de dolari, AT&T, 14,2 miliarde de dolari, Amazon, 6,5 miliarde de dolari, Apple, 6 miliarde de dolari, Fox, 5,7 miliarde de dolari, și Discovery, 4,6 miliarde de dolari.
Sony Pictures, Facebook și Lionsgate au cheltuit între 2 și 3 miliarde de dolari. AMC Networks a cheltuit 1,1 miliarde de dolari, iar Google și MGM, aproximativ 1 miliard de dolari.
Aceste cifre nu includ costurile pentru licențe de conținut.