Brandul de lux Burberry l-a desemnat în funcția de CEO pe Jonathan Akeroyd, fostul director al casei de modă Versace, informează DPA.
În vârstă de 54 de ani, Jonathan Akeroyd va prelua această funcție pe 1 aprilie 2022 și va primi o primă de instalare de aproximativ 6 milioane de lire sterline, constând în numerar și acțiuni, pentru a compensa bonusurile pierdute în urma plecării sale de la casa Versace, scrie Agerpres.
El îl va înlocui pe Marco Gobbetti, care a anunțat în mod surprinzător în luna iunie că intenționează să renunțe la funcția de CEO al brandului Burberry, după un mandat de aproape cinci ani.
Marco Gobbeti va părăsi Burberry la finalul acestui an pentru a conduce un brand rival italian, Salvatore Ferragamo.
Președintele Gerry Murphy va coordona activitatea brandului Burberry în calitate de CEO interimar până când Jonathan Akeroyd se va alătura companiei în luna aprilie.
Jonathan Akeroyd a condus casa italiană de modă Gianni Versace din anul 2016. Anterior, el a fost timp de 12 ani directorul executiv al casei Alexander McQueen, contribuind la celebritatea și succesul acesteia.
Viitorul director de la Burberry, care este cetățean britanic, a deținut în trecut și mai multe funcții de conducere în diviziile de modă ale celebrului magazin londonez Harrods.
Burberry a dezvăluit că pe lângă acea primă de instalare impresionantă, Jonathan Akeroyd va primi un salariu anual de 1,1 milioane de lire sterline, beneficii în numerar de 50.000 de lire sterline, bonusuri care ar putea să ajungă până la 2,2 milioane de lire sterline, precum și acțiuni cu rol de fidelizare pe termen lung în valoare de până la 1,8 milioane de lire sterline.
CITEȘTE ȘI Cum previi picarea site-ului în cazul creșterilor masive de traficEl se alătură echipei de la Burberry după ce brandul britanic a trecut printr-o perioadă extrem de dificilă în timpul pandemiei de COVID-19, când magazinele sale au rămas închise mai multe luni și filialele sale europene au fost afectate de absența turiștilor străini.
În Marea Britanie, aproximativ două treimi din vânzările brandului sunt asigurate de turiști, care nu au mai călătorit în această perioadă în timpul pandemiei.
Compania a fost afectată și de poziția adoptată de Better Cotton Initiative, din care face parte, după ce această asociație a exprimat public o serie de îngrijorări legate de presupusa existență a muncii forțate în fabricile din Xinjiang - cu care colaborează Burberry -, o regiune chineză renumită pentru cultura bumbacului.
Cu toate acestea, rapoartele financiare arată că vânzările Burberry au revenit la nivelurile înregistrate înainte de pandemia de COVID-19 în cel de-al doilea trimestru din acest an, după ce brandul britanic a decis să vândă mai multe produse la prețurile lor integrale și să se bazeze mai puțin pe tehnica reducerilor de preț.