Lidl România estimează o creștere a consumului și în 2017, în ultimii trei ani fiind înregistrate creșteri între 7% și 9%, susținute de majorarea veniturilor populației, de scăderea TVA la alimente la 9% și a cotei standard la 20%. Retailerul va continua extinderea, având în plan 10 magazine noi anul viitor, și vede un potențial real de 300 de unități în total în România.
”Noi suntem mulțumiți. Am avut creștere în fiecare an, clienții ne apreciază. Ne așteptăm la o creștere a consumului și anul viitor a consumului, din perspectiva Lidl”, a declarat Sergiu Fală, Director Național de Expansiune și Servicii Centrale, membru al Consiliului de Conducere Lidl România.
Potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS), cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, considerat cel mai important indicator al consumului populației, a avansat în septembrie cu 9,7% față de aceeași perioadă din 2015, ritm inferior celui înregistrat în lunile precedente.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cel mai înalt ritm de creștere din ultimele luni a fost înregistrat în februarie, de 21,8% față de februarie 2015, nivel record din 2008 încoace.
Cumulat pe primele nouă luni, afacerile din comerțul cu amănuntul au crescut cu 15,5% față de aceeași perioadă din 2015.
Anul trecut Lidl România a raportat cu o cifră de afaceri netă de 4,72 miliarde de lei (1,062 miliarde de euro), în creștere cu 21,5% comparativ cu 2014, și un profit net de 172 milioane de lei (38,7 milioane de euro), de 2,8 ori mai mare. Aceste cifre îi conferă locul trei pe piața locală de retail.
Compania are în plan extinderea cu 10 magazine noi, rețeaua urmând să ajungă la 215 magazine anul viitor. Reprezentantul companiei estimează că piața românească are potențial pentru un număr total de 300 de magazine Lidl.
”Noi ne-am targetat un număr de 300 de magazine, dar asta se poate întâmpla în zece ani, într-o perioadă mai lungă sau mai scurtă de timp. Acesta este un target realist pentru piața românească. Suntem prezenți în fiecare județ din România și analizăm toate oportunitățile de extindere.”, spune Sergiu Fală.
Lidl a deschis joi un nou magazin în București, primul construit conform celor mai noi standarde de sustenabilitate și eficiență energetică, situat în zona Aviației, unde este în construcție și clădirea de birouri a companiei, care va fi gata în a doua jumătate a anului viitor. Tot mâine, compania va deschide și un nou magazin în Găești, rețeaua ajungând la 204 magazine la nivel național.
Până la sfârșitul acestui an, compania ar mai putea deschide un magazin la Cluj-Napoca, dar depinde de procesul de avizare.
În procesul de construcție a magazinului din București s-au folosit atât materiale reciclabile, cât și reciclate, precum beton concasat, provenit din demolări. În plus, acoperișul este prevăzut cu panouri fotovoltaice, care au capacitatea de a produce până la 100% din energia necesară funcționării unității. Magazinul a fost construit de Skanska.
”Căutăm să optimizăm în mod constant formatul de magazin și să implementăm tehnologii în linie cu demersul nostru spre sustenabilitate (...) Spre exemplu, această unitate este echipată cu 5 stații de încărcare pentru automobile electrice, dintre care una este pentru încărcare rapidă, precum și cu o parcare acoperită pentru biciclete. (...) În construcția următoarelor magazine vom prelua multe din elementele acestui magazin. Fiecare magazin este adaptat în funcție de zonă, de oraș ”, spune Fală.Magazinul are o suprafață de 1.400 de metri pătrați și a creat peste 30 de noi locuri de muncă.
Lidl a intrat pe piața locală în 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus.
Potrivit oficialului Lidl, din totalul de 203 magazine din prezent, 30-40 funcționează în spații închiriate.
Retailerul este parte a grupului german Schwarz, care mai deține în România rețeaua de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de retail cu afaceri de 2 miliarde euro.
Activând în 27 de țări din Europa, cu mai mult de 170.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial. Lidl este unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din Europa, cu peste 100 de centre logistice, care asigură aprovizionarea pentru aproximativ 10.000 de magazine.