Rețeaua germană de retail Kaufland, lider pe piața românească a comerțului alimentar, retrage din magazine șapte tipuri de napolitane care pot avea un conținut de arahide mai ridicat decât cel inscripționat pe etichetă, ceea ce poate afecta sănătatea consumatorilor alergici la arahide, a anunțat, sâmbătă, compania.
Produsele retrase sunt K-Classic napolitane cu cremă cacao (70%) 175g, K-Classic napolitane umplute cu cremă cu gust de cacao (75%) 500g, K-Classic napolitane cu cremă de cocos (70%) 175g, K-Classic napolitane cu cremă de alune de pădure (70%) 175g, K-Classic napolitane cu cremă de frișcă (70%) 175g, Sweet napolitane cu cremă cu umplutură de cacao (72%) 360g și Sweet napolitane umplute cu cremă cu gust de alune de pădure (72%) 360g.
"Există posibilitatea ca acestea să aibă un conținut de arahide mai ridicat decât acela de urme, așa cum este inscripționat pe etichetă. Numai în cazul persoanelor alergice la arahide, consumul unuia dintre produsele din listă poate determina o reacție alergică", a precizat Kaufland, într-un comunicat, citat de News.ro.
Retailerul le solicită persoanelor alergice la arahide să nu consume niciunul din articolele menționate.
"Consumatorii care nu sunt alergici la arahide pot consuma în siguranță aceste produse. Kaufland retrage de la vânzare articolele menționate din proprie inițiativă. Alte produse nu fac obiectul acestei retrageri", a mai precizat compania.
Clienții alergici la arahide care au cumpărat astfel de produse, dar nu le-au consumat, se pot prezenta în orice magazin Kaufland pentru a returna produsele menționate și vor primi contravaloarea prețului de vânzare. Clienților nu li se va solicita să prezinte bonul de casă, potrivit Kaufland.
Vânzările Kaufland, care a ajuns la o rețea de 110 hipermarketuri pe piața locală, dintre care 11 în Capitală, au depășit, anul trecut, 2 miliarde de euro (9,17 miliarde lei), în creștere cu 14,7 față de 2014.
Cu o cotă de aproximativ 20% din comerțul modern din România, lanțul german de hipermarketuri a raportat la Ministerul Finanțelor un profit net de 146 milioane euro (649 milioane lei) în 2015, mai mare cu 58% față de anul anterior.
Kaufland a avut anul trecut un număr mediu de 13.263 de angajați, fiind unul dintre cei mai mari angajatori din România.