Retailerul german Kaufland, cea mai mare rețea de hipermarketuri din România, a primit a treia amendă de la începutul acestui an cu argumentul de încălcare a dispozițiilor Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR). Astfel, potrivit datelor Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), sancțiunea a fost aplicată pentru că, în urma unei investigații, instituția a constatat accesul apreciat ca neautorizat al unor angajați ai operatorului la datele cu caracter personal ale clienților Kaufland.
"Astfel, angajatul operatorului care a preluat plângerea unei petente nu a respectat procedura internă de soluționare a unei reclamații și a permis vizualizarea documentului de către agentul de pază, care ulterior a utilizat necorespunzător respectivele date, situație ce a condus la încălcarea confidențialității datelor personale ale petentei. În cadrul investigației s-a constatat că operatorul nu a asigurat măsuri tehnice și organizatorice adecvate pentru a asigura faptul că orice persoană fizică care acționează sub autoritatea operatorului și care are acces la datele cu caracter personal nu le prelucrează decât la cererea operatorului, încălcându-se prevederile articolelor 29 și 32 din Regulamentul General privind Protecția Datelor", potrivit insituției.
ANSPDCP a mai constatat "transmiterea eronată către un alt destinatar a unei foi de comandă a unui client prin intermediul unor platforme de livrare".
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Această situație a condus la divulgarea și accesul neautorizat la datele cu caracter personal (nume, prenume, adresa de e-mail, număr de telefon) ale clientului Kaufland ca urmare a nerespectării la nivelul operatorului a procedurii de lucru în cazul livrărilor prin intermediul platformelor partenere. Ca atare, Autoritatea a constatat că operatorul nu a implementat măsuri tehnice și organizatorice adecvate în vederea asigurării unui nivel de securitate corespunzător riscului prelucrării pentru drepturile și libertățile persoanelor fizice, generat în special, în mod accidental sau ilegal, de divulgarea neautorizată a datelor cu caracter personal", mai spune instituția.
De la începutul acestui an, Profit.ro a anunțat două sancțiuni aplicate Kaufland. Detalii AICI și AICI.
Kaufland România deține poziția a doua în ierarhia retailerilor, după Lidl. Afacerile companiei au atins în 2021 nivelul de 13,9 miliarde lei.