În așteptarea avizului din partea Consiliului Concurenței pentru finalizarea tranzacției de preluare a supermarketurilor Billa, Carrefour a intrat în acționariatul retailerului printr-o majorarea de capital în urma căreia are două acțiuni.
Carrefour a semnat la sfârșitul anului trecut un acord cu REWE pentru preluarea celor 86 de supermarketuri Billa din România. Valoarea tranzacției se situează între 95 și 100 de milioane de euro, au declarat pentru Profit.ro surse din piața de retail. Suma include și datoriile Billa, evaluate de Carrefour.
”Carrefour Nederland BV și Carrefour Romania - S.A vor intra în societate (Billa) în calitate de asociați printr-o operațiune de majorare de capital social. Asociatul unic (REWE) aprobă majorarea capitalului social al societății cu suma de 8.130,82 lei prin emiterea a două părți sociale noi, fiecare dintre ele să fie subscrisă și plătită de Carrefour Nederland BV și, respectiv, Carrefour Romania - S.A”, se arată într-o hotărâre a REWE International.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ca urmare a operațiunii de mai sus, REWE International va deține un număr de 10.000 părți sociale, reprezentând 99,98% din capitalul social și din profitul și pierderile societății, Carrefour Nederland BV va deține o parte social (0,01%) și Carrefour Romania o parte socială (0,01%).
”Carrefour Nederland BV și Carrefour Romania - S.A. renunță în mod expres la dreptul de a colecta dividendele care vor fi declarate și distribuite de către societate de la data prezentei hotărâri până la data la care Carrefour Nederland BV și Carrefour Romania - S.A. vor dobândi toate părțile sociale emise de societate”, mai arată documentul.
Billa este prezentă pe piața din România din februarie 1999, când a deschis primul supermarket din București, și are 86 de supermarketuri și peste 3.500 de angajați.
Potrivit datelor depuse la Ministerul Finanțelor, în perioada 2010 - 2015, Billa România a înregistrat un profit net cumulat de circa 19,6 milioane lei (4,3 milioane euro).
Anul trecut, Billa România a înregistrat o cifră de afaceri net de 1,5 miliarde lei, în creștere cu 7% față de 2014, și un profit net de 5,18 milioane lei, de 2,2 ori mai mare.
Prin preluarea Billa, Carrefour România își întărește poziția pe segmentul de supermarketuri, pe care activează sub brandul Market. REWE mai deține în România magazinele Penny Market și XXL Mega Discount.
În România, grupul Carrefour numără 191 de magazine dintre care 29 hipermarketuri ”Carrefour”, 108 supermarketuri ”Market”, 43 magazine de proximitate ”Express”, 10 magazine de proximitate ”Contact” și un magazin online. Retailerul deține însă și patru magazine sub brandul Supeco.
Vânzările rețelei Carrefour România au crescut cu 13,6% anul trecut, la 1,215 miliarde euro.