Penny Market, parte din grupul german REWE, construiește al treilea centru logistic al rețelei lângă orașul Bacău, fiind primul retailer din România care începe un astfel de proiect în Moldova. Investiția în achiziționarea terenului, edificarea clădirii și în echipamentele specifice va ajunge la 19 milioane de euro.
Centrul logistic din Moldova reprezintă un factor de optimizare a fluxului logistic și a distribuției regionale pentru Penny Market.
“Este un moment foarte important pentru întregul business REWE în România. Proiectul face parte din cadrul strategiei de dezvoltare ale rețelei de distribuție Penny Market la nivel național și vine în completarea celor două centre existente din orașele Turda și București. Odată cu inaugurarea centrului logistic din Bacău, vor fi create în primă fază un număr aproximativ de 150 de locuri de muncă permanente”, a declarat Daniel Gross, Managing Director REWE România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dezvoltat de către KÉSZ Holding Zrt., sucursala Cluj-Napoca, complexul logistic dispune de o suprafață totală construită de aproximativ 19,000 metri pătrați, o înălțime de 14,5 metri și de un teren aferent de circa 8 hectare.
Potrivit Penny, soluțiile tehnologice moderne implementate la nivelul complexului au ca scop reducerea consumului de energie și a emisiilor.
Până în prezent, regiunea Moldovei a fost ocolită de investițiile retailerilor în logistică, dar astfel de intenții pentru următorii ani au fost anunțate și de Kaufland, care se va extinde și în Republica Moldova, și de Profi, care a anunțat o expansiune agresivă la nivel național, vrând să ajungă la 500 de unități în acest an.
Grupul german a deschis primul magazin pe piața locală în anul 2005, iar alături de cele 175 de magazine Penny Market, mai operează în România 8 magazine XXL Mega Discount.
Rewe România a înregistrat anul trecut cea mai mare creștere a afacerilor dintre cele cinci piețe unde grupul german Rewe este prezent, de 13,8%. În 2014, Rewe România a avut afaceri de 2,3 miliarde de lei (524 milioane de euro) și un profit net de 11,3 milioane de lei (2,5 milioane de euro).
La sfârșitul anului trecut, acționarii au decis ca activitatea grupului să se concentreze în viitor pe dezvoltarea business-ului de discount, după vânzarea supermarketurilor Billa grupului Carrefour.