Guvernul japonez a început să poarte discuții pe tema unei noi legislații care să consolideze reglementările privind giganții locali și globali ai tehnologiei informației și să protejeze confidențialitatea consumatorilor pe fondul îngrijorării că unele companii se folosesc de cota lor de piață pentru a-și asigura dezvoltarea, scrie publicația The Japan Times, citată de News.ro.
"Este necesar să desfășurăm o dezbatere internațională privind problemele legate de piețele digitale în cooperare cu alte țări”, a declarat secretarul șef al cabinetului, Yoshihide Suga, la prima întâlnire cu privire la concurența pe piețele digitale pe care a prezidat-o la biroul primului ministru.
Guvernul urmează să facă recomandări până la sfârșitul anului privind formularea unei noi legislații. Proiectul de lege va fi prezentat în cadrul unei sesiuni care va fi convocată în ianuarie.
Giganții globali ai tehnologiei, Google LLC, Apple Inc., Facebook Inc. și Amazon.com Inc., în special, au fost acuzați că s-au folosit de cota de piață masivă pentru a înlătura concurența și că folosesc în mod incorect datele personale.
Autoritățile americane și europene au început deja să îmbunătățească reglementările privind aceste companii, însă modul în care asigură libertatea activităților corporative care sunt cruciale pentru inovația tehnologică rămâne o provocare.
Criticii acuză giganții IT că aplică termeni și reguli de afaceri care sunt dezavantajoase pentru partenerii mai mici.
Pentru a rezolva această problemă, guvernul din Japonia intenționează să prezinte o legislație menită să sporească transparența tranzacțiilor comerciale, prin dezvăluirea termenilor și condițiilor.
De asemenea, guvernul intenționează să depună anul viitor un proiect de act normativ pentru revizuirea legii privind protecția vieții private, astfel încât persoanele fizice vor avea dreptul să le solicite companiilor să nu le mai folosească datele personale.
Pentru a sprijini protecția vieții private, guvernul va avea în vedere supravegherea sporită a companiilor străine printr-o nouă legislație, consolidând activitățile Comisiei pentru Protecția Informațiilor Personale, un organism guvernamental care monitorizează gestionarea datelor private.
De asemenea, își propune să stopeze colectarea necorespunzătoare a datelor cu caracter personal de către companii în conformitate cu noile orientări care vor aplica reglementările antimonopol la tranzacțiile dintre companii și clienți individuali.