Retailerul electroIT Flanco și-a propus pentru acest an o creștere cu 20% a cifrei de afaceri, de la 175 milioane euro cât a înregistrat în 2015, clasificat de companie drept cel mai bun an din istoria sa. Estimările vin în contextul în care consumul este așteptat să crească și pe fondul extinderii rețelei cu 30 de magazine noi.
”Noi credem că piața va crește între 12-14%, iar Flanco și-a propus o creștere de 20%. Rămânem focusați pe experiența din magazine, pe www.flanco.ro, pe deschiderea de noi magazine și să ne diferențiem în piață. Deschidem 30 de magazine până la sfârșitul anului, par multe, dar nu sunt, concomitent închidem magazine care nu merg. De la începutul anului am închis unul destul de mare și urmează încă unul (...) Continuăm să extindem marca proprie – Vision cu televizoare, electrocasnice, smartphoneuri”, a declarat Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail.
Retailerul are planificate pentru acest an investiții de 12 milioane lei în deschiderea de magazine, platforma IT, site și trainingul angajaților. De la începutul anului Flanco a deschis patru magazine noi, iar în luna martie vor fi inaugurate alte șase, cu suprafețe medii și mari, o parte în foste spații Domo.
Potrivit șefului Flanco, ieșirea Domo de pe piață a adus companiei un plus de 2-3 puncte procentuale la cota de piață a companiei.
Anul trecut, Flanco Retail a înregistrat vânzări de 777 milioane de lei (175 milioane euro), cu 17% mai mult decât în anul precedent și cu 27 milioane de lei peste nivelul bugetat și peste media de creștere a pieței, care a fost de aproximativ 13%. Eficiența operațională s-a reflectat în profitul net al companiei, care a crescut de 3,8 ori anul trecut, până la 8 milioane de lei, arată Flanco.
”2015 a fost un an bun pentru tot retail-ul românesc, creșterile fiind susținute puternic de mai mulți factori favorizatori. Dobânzile la credite au fost relativ mici, cursul de schimb nu a avut fluctuații mari, inflația a fost negativă. Toate acestea, susținute de reducerile de taxe, măririle de salarii, și, nu în ultimul rând, de prețul redus al petrolului, au condus la o revigorare a pieței și la revenirea optimismului și încrederii consumatorilor”, spune Dragoș Sîrbu.
El spune însă că 65% din vânzări sunt realizate în perioade de promoții, iar retailerii trebuie să fie tot mai inventivi.
Flanco a investit 10,6 milioane de lei anul trecut în dezvoltarea companiei, totul din resurse financiare proprii. Investițiile au vizat deschiderea a 12 magazine noi, dar și în site și optimizarea platformelor IT. În 2015, prin extinderea în țară, Flanco a creat peste 200 de noi locuri de muncă, ajungând la 1.357 de angajați la finele anului 2015.
”Anul trecut, am deschis magazine în cele mai noi mall-uri din România: Coresi în Brașov, Mega Mall în Bucuresti și am revenit în zona comercială Băneasa București (lângă Mobexpert). În același timp, pentru orașele medii și mici, ne-am orientat către magazine stradale sau situate în parcuri comerciale, venind cu un nou concept de comerț modern. Din trimestrul IV 2015 și până în februarie 2016, am intrat în 10 orașe noi, cu magazine Flanco stradale”, arată CEO-ul Flanco Retail.
În ceea ce privește vânzările online, acestea au crescut cu 62% anul trecut și au ajuns la o pondere de 10-12% din total, iar în acest an ar putea atinge 20%.
”Produsele electro-IT au cea mai mare pondere în totalul vânzărilor online în România. De aceea, acordăm tot mai multă atenție site-ului din punct de vedere al funcționalității generale, al adaptabilitatii la device-uri mobile, al gamei de produse și conținutului. Vânzările online cresc într-un ritm de peste 50% de la an la an, însă strategia noastră nu se oprește la cifre”, mai spune Dragoș Sîrbu.
În prezent, Flanco, deținut de omul de afaceri Iulian Stanciu, are o rețea de 104 magazine în 65 de orașe la nivel național.