EXCLUSIV Jumătate din mașinile aduse în România, puse la vânzare, au probleme: "Cifrele ar trebui să dărâme mitul că mașinile care vin de afară au fost folosite de bunicuțe sau doctori". Care sunt mărcile cu cele mai multe nereguli și cum pot fi evitate

EXCLUSIV Jumătate din mașinile aduse în România, puse la vânzare, au probleme: "Cifrele ar trebui să dărâme mitul că mașinile care vin de afară au fost folosite de bunicuțe sau doctori". Care sunt mărcile cu cele mai multe nereguli și cum pot fi evitate
scris 15 nov 2017

Anul 2017 va fi cel mai bun din istorie pentru vânzătorii de mașini second-hand, mai cunoscuți și ca "samsari", atunci când este vorba de de persoane fizice.  De la începutul anului, au fost înmatriculate peste 426.000 de autoturisme rulate de import, cu aproape 70% mai mult decât în cele 10 luni ale anului trecut. Informații furnizate Profit.ro de reprezentantul unuia dintre cei mai mari procesatori europeni de date privind automobilele relevă o situație: pe medie, peste 50% din mașinile aduse în țară și puse la vânzare au avut cel puțin o daună. 

Cum pot scăpa șoferii ghinioniști de coșmarul constatării daunelor CITEȘTE ȘI Cum pot scăpa șoferii ghinioniști de coșmarul constatării daunelor
Urmărește-ne și pe Google News

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Poate suprinzător la prima vedere, dar foarte normal în logica de business a celor care se ocupă cu vânzarea de mașini rulate, mărcile cu cele mai mari probleme sunt cele din categoria de lux sau apropiate acestui nivel, care pot fi vândute la prețuri foate bune în România. Potrivit datelor AutoDNA, care, potrivit propriilor estimări, adună 75% din toate automobilele înmatriculate în Europa, tipul de mașină care are cel mai des probleme atunci când este adus în România ar fi BMW.

Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI

În nu mai puțin de 75% din cazurile verificate de AutoDNA a apărut un istoric de avarii ori neconcordanțe în ceea ce privește nivelul indicat de kilometraj. În totalul rapoartelor administrate de franșiza poloneză, BMW ocupă locul al doilea, pe mărci, cu aproape 17%.

Tichetul de masă, după 20 de ani: aproape toți angajatorii îl consideră esențial pentru succesul afacerii, jumătate dintre salariați îl văd un drept indispensabil la angajare CITEȘTE ȘI Tichetul de masă, după 20 de ani: aproape toți angajatorii îl consideră esențial pentru succesul afacerii, jumătate dintre salariați îl văd un drept indispensabil la angajare

Cel mai des, clienții cer rapoarte pentru mașini Volkswagen, în cazul cărora ponderea alertelor de daună sau de kilometraj dat înapoi este de circa 50%. În cazul Audi, a treia cea mai “verificată”mașină, problemele de istoric au apărut în 72% din cazuri. În cazul Opel și Skoda, în jurul a 6% din totalul rapoartelor furnizate, ponderea mașinilor cu probleme este de circa 60%.

Pentru celelalte mărci, clienții cer mai puține verificări, motiv pentru care cifrele AutoDNA nu sunt atât de relevante. În cazul celor cinci branduri amintite mai sus, statistica este făcută pe câteva mii de automobile, având în vedere că, după cum spune Răzvan Pavel, deținătorul franșizei AutoDNA pe plan local, “ numărul rapoartelor furnizate lunara a depășit cu mult targetul inițial, de 4.000”.

În funcție de vechime, mașinile de 4 ani au cele mai mari probleme, în aproape 80% din interogări apărând date privind daune din trecut sau modificări ale kilometrajului.

“Cifrele de mai sus ar trebui, în timp, să darâme mitul că mașinile care vin de afară sunt ca și noi și mai toate au fost folosite de bunicuțe sau doctori foarte ocupați ori de cupluri care divorțează. În statistica brandurilor cred că singura surpriză este Opelul - la care nu ne așteptam să fie așa sus în listă, dar se pare ca modelul Insignia este foarte cerut pe piața de Second hand”, comentează Răzvan Pavel.

FOTO Primarul din Copșa Mică a mers pe jos 320 de kilometri, în 11 zile, până în Capitală, pentru a convinge Mediul să achite lucrări de canalizare CITEȘTE ȘI FOTO Primarul din Copșa Mică a mers pe jos 320 de kilometri, în 11 zile, până în Capitală, pentru a convinge Mediul să achite lucrări de canalizare

Auto DNA, ca și concurentul său principal, Inspectorauto.ro, furnizează clienților, contra cost, informații privind automobilele indicate în funcție de seria de șasiu. Aceste informații, spune proprietarul franșizei, se bazează pe date colectate din întreaga Europă și includ chemări în service, daune, informații de asigurare și, în unele cazuri, fotografii.

Dintr-un astfel de istoric, clientul își poate da seama nu numai dacă automobilul a suferit daune în trecut, dar și dacă vânzătorul i-a dat kilometrajul înapoi, situație mult mai des întâlnită.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini second hand
autodna
kilomtraj schimbat