CEO-ul Volkswagen, Matthias Mueller, consideră că deschiderea propriei fabrici de baterii pentru automobile electrice de către producătorul german este o mutare logică, având în vedere reorientarea companiei către acest tip de autovehicule, în urma scandalului emisiilor.
"Dacă peste un sfert dintre mașinile noastre vor fi electrice, vom avea nevoie în curând de circa 3 milioane de baterii pe an. În acest context, are sens să construim propria fabrică", a afirmat CEO-ul VW pentru Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.
VW mizează pe automobilele electrice pentru recâștigarea încrederii clienților, iar construirea propriei fabrici de baterii ar reduce dependența companiei față de furnizorii externi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul este implicat într-un scandal de proporții după ce agenția de mediu din SUA l-a acuzat că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a aproape 600.000 de vehicule diesel vândute în SUA. Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul, care fasifică oxizii de azot (NOx), a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.
Volkswagen a anunțat vineri că va desființa până la 30.000 de locuri de muncă la nivel global, reprezentând aproape 5% din total, în urma unui acord cu angajații pentru a ieși din scandalul emisiilor și a investi în vehicule electrice. Conducerea producătorului auto german a acceptat să nu facă însă concedieri până 2025, restructurarea urmând să aibă loc prin plecări naturale.
Managementul companiei a promis, pe de altă parte, că va crea 9.000 de noi locuri de muncă legate de fabricarea de mașini electrice și baterii pentru acestea, dar și de servicii de transport, după modelul Uber. De altfel, VW și Uber au discutat despre o posibilă colaborare, însă nu au ajuns la un acord în acest sens.