Fiscul va primi, în cazul plăților electronice efectuate cu cardul la comercianți, doar informații privind data, valoarea și contul tranzacțiilor realizate prin intermediul POS, susține ANAF.
La acest moment, un proiect lansat în dezbatere prevede că Fiscul va fi informat despre numărul cardului și toate detaliile disponibile cu privire la identitatea deținătorului acestuia, de la entitatea care gestionează certificarea/autorizarea tranzacției.
După criticile formulate de opinia publică față de acest proiect, Ministerul de Finanțe a transmis că a luat deja în considerare modificarea proiectului în sensul eliminării unor date, spre exemplu, numărul cardului bancar din motive de securitate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La rândul său, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a precizat că propunerile respectă prevederile Codului de procedură fiscală și ale legii privind datele personale.
Joi seara, însă, ANAF a anunțat că, având în vedere "inexistența vreunui interes instituțional vizavi de datele personale", în proiect va fi înlocuită solicitarea de raportare a unor informații precum codul de autorizare a plății, numărul de card sau detaliile privind identitatea deținătorului unui card cu solicitarea comunicării detaliilor (dată, valoare și cont) tranzacțiilor realizate prin intermediul POS.
Potrivit proiectului de hotărâre pentru modificarea și completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, “în cazul plăților electronice, efectuate cu cardul bancar prin intermediul POS-ului, entitatea care gestionează certificarea/autorizarea tranzacției, comunică, simultan cu transmiterea tranzacției către instituția acceptantă ,date despre ID –ul terminalului, ID-ul comerciantului,numărul, valoarea,data, ora, minutul emiterii bonului fiscal, instituția acceptantă, numărul cardului utilizat pentru efectuarea plății, cod autorizare plată, toate detaliile disponibile cu privire la identitatea deținătorului cardului”
Proiectul a fost elaborat în vederea reglementării cadrului legal pentru conectarea caselor de marcat la server-ul ANAF, respectiv a condițiilor și informațiilor care vor fi furnizate. Procesul ar urma să se încheie până la sfârșitul anului viitor, pe parcurs comercianții, în funcție de mărimea afacerii, fiind obligați să facă demersurile pentru a achiziționa aparate electronice, precum și să asigure conectarea.