Multor oameni le-ar plăcea să aibă un business propriu, dar foarte puțini fac acest pas, din cauza unor piedici precum dificultatea de a găsi sprijin financiar și instabilitatea mediului economic, arată un studiu internațional făcut de Metro, în cadrul căruia au fost analizate afacerile independente din zece țări.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
„Aceste rezultate ne dezvăluie noi perspective cu privire la importanța pe care o acordă societatea afacerilor independente și ne ajută să înțelegem ce îi motivează și ce îi îngrijorează pe antreprenori”, spune Olaf Koch, președintele Consiliului de Administrație Metro AG, conform News.ro.
Pentru acest studiu, Metro a selectat un eșantion de 10.000 de persoane din România, Germania, Franța, Olanda, Italia, Portugalia, Cehia, Turcia, Rusia și China.
„Un lucru iese în evidență: sunt foarte multe persoane cărora le-ar plăcea să pornească propria afacere, dar în final nu o fac. Acest studiu analizează motivele care stau la baza acestei decizii. Potențialul antreprenorial este stimulat numai dacă există un cadru potrivit și se acordă sprijinul adecvat”, adaugă el.
CITEȘTE ȘI Raiffeisen Bank a convertit aproape 2.000 de credite din franci elvețieni în lei în ultimii 3 aniDin studiu reiese că oamenii preferă afacerile independente și aportul acestora în cadrul comunităților. Alți factori care subliniază preferința pentru afacerile independente includ calitatea produselor și a serviciilor oferite, dar și relația apropiată a antreprenorilor cu clienții lor.
De asemenea, aproape jumătate dintre persoanele intervievate care nu dețin o afacere (48%) au afirmat că le-ar plăcea să dețină propria afacere.
”Numai câțiva dintre cei interesați să dețină o afacere sunt încrezători că vor face acest lucru într-o zi”, spun autorii studiului.
În timp ce mulți dintre cei intervievați și-au exprimat interesul de a deține o afacere, doar 13% cred că este posibilă realizarea acestei ambiții.
„Studiul Internațional privind Afacerile Independente, realizat de Metro” descrie această diferență ca fiind o discrepanță antreprenorială și aduce la lumină detalii cu privire la barierele pe care oamenii le percep și care îi împiedică să facă pasul de a-și deschide propria afacere. Printre principalele motive sunt dificultatea de a găsi sprijin financiar, precum și instabilitatea mediului economic.
În plus, îmbunătățirea condițiilor pentru dezvoltarea afacerilor independente este văzută ca fiind responsabilitatea mediului politic.
Unul dintre obiectivele principale ale studiului a fost acela de a afla mai multe despre provocările cu care se confruntă antreprenorii.
”Când au fost întrebați care este cea mai mare amenințare asupra succesului afacerii lor, majoritatea antreprenorilor și-au exprimat îngrijorarea cu privire la lipsa unui sprijin financiar, situația economică din țara lor, taxele și birocrația”, adaugă reprezentanții Metro..
Aceste îngrijorări variază în funcție de țară, de situația economică generală și taxele din țara respectivă, fiind mai evidente în Italia și România.
Acest lucru arată că antreprenorii își doresc să se poată baza pe un sistem politic care să promoveze norme și legi menite să creeze un mediu în care afacerile independente să poată prospera.
Dacă ar fi să o ia de la început, nouă din zece antreprenori ar alege să pornească o afacere proprie.
CITEȘTE ȘI Proiectul care schimbă Codul Fiscal pentru mutarea contribuțiilor sociale: crește povara contribuțiilor la activități independenteÎn ciuda tuturor provocărilor pe care le evidențiază acest studiu, deținătorii de afaceri sunt foarte încrezători în decizia lor de a începe o afacere: dacă s-ar putea întoarce în timp, un procentaj copleșitor de 89% dintre cei intervievați ar alege să devină din nou antreprenori.
Metro este liderul comerțului cu ridicata la scară mondială și operează în 35 de țări și numără peste 150.000 de angajați la nivel mondial. În anul financiar 2015/2016, Metro a înregistrat vânzări de aproxiativ 37 miliarde euro.
Metro Cash & Carry România a fost lansată oficial în luna octombrie a anului 1996.