Stimulii de contracarare a crizei – diferențe de perspective. Unii bani riscă să nu vină în România

Stimulii de contracarare a crizei – diferențe de perspective. Unii bani riscă să nu vină în România

Sursa foto: Magryt / dreamstime.com

scris 10 ian 2021

Cristian Ghinea despre Planul Național de Redresare și Reziliență: Există o diferență destul de mare între ce s-a discutat la București despre acest plan și ce s-a discutat la Bruxelles despre acest plan

Ministrul Fondurilor Europene Cristian Ghinea susține că există diferențe mari între termenii în care s-a discutat la Bruxelles Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și felul în care acesta a fost prezentat în România. El a arătat că unele dintre proiectele propuse ca având finanțare prin PNRR nu vor putea fi aplicate dacă nu se încadrează în normele decise la Bruxelles pentru acest plan.

Urmărește-ne și pe Google News

„Pot  să vă spun că există o diferență destul de mare între ce s-a discutat la București despre acest plan și ce s-a discutat la Bruxelles despre acest plan și am avantajul de a fi știut ambele planuri”, a declarat Cristian Ghinea la Digi 24, preluat de News.ro, referindu-se la modul în care ar urma să fie cheltuite cele 30 de miliarde de euro alocate României prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
INFOGRAFICE Valoarea criptomonedelor a depășit, în premieră, 1.000 de miliarde de dolari. Bitcoin, un nou record CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Valoarea criptomonedelor a depășit, în premieră, 1.000 de miliarde de dolari. Bitcoin, un nou record

Fostul eurodeputat a explicat că planul autorităților la nivel european a fost acela de a „reseta” modul în care statul intervine pentru atenuarea efectelor în economie ale crizei sanitare, iar pe acest fond s-a decis creșterea intervenției statelor în economie și în dezvoltare, punându-se accent pe investiții în energia verde și pe digitalizare, precum și pe reforme structurale în sisteme precum cel de pensii sau cel social.

„Nu putem să spunem: Da, domnulle, Uniunea Europeană a decis că minim 37% merge pe energia verde, pe tranziția verde și minim 20% merge pe digital.. din păcate, nu o spun ca să critic, o spun factual: planul existent acum nu respectă aceste două praguri. Pot accepta argumentul că nu era decizia finală pe Regulament. Avem acest argument”, a adăugat ministrul.

Întrebat dacă există șansa ca planurile României să fie acceptate la Bruxelles așa cum sunt ele formulate acum, Cristian Ghinea a răspuns negativ. „În acest moment nu, pentru că nu respectă aceste... Comisia ar fi în imposibilitate tehnică să le accepte. O să se uite: Ia, din ce ați pus voi acolo, 37% este verde? Nu! Nu putem să acceptăm, pentru că e ilegal, e un regulament european care trebuie respectat” a răspuns ministrul.

Achizițiile de mașini electrice din Germania au crescut cu 200% în 2020, ca urmare a subvențiilor guvernamentale CITEȘTE ȘI Achizițiile de mașini electrice din Germania au crescut cu 200% în 2020, ca urmare a subvențiilor guvernamentale

El a explicat că, spre exemplu, alocarea de bani din aceste fonduri pentru autostrăzi nu intră în  fondurile pentru energie verde, în timp ce transportul pe calea ferată, da.

„Autostrăzi nu e verde, dar CFR-ul e verde. (...) Nu poți să te bați pentru toate, trebuie să-ți alegi bătăliile. (...) Ce spun acum este că ne vom bate și, cu ajutorul președintelui Iohannis în Consiliu, și cu ajutorul lui Dacian Cioloș în Parlamentul European și al co-raportorilor care vor rămâne co-raportori, vor face evaluările anuale pe PNRR, pentru subiectul infrastructură. Însă pe celelalte domenii nu o să rămână. (...) Trebuie să fie mai multă tranziție verde.” a adăugat ministrul. 

El a menționat că i-a făcut președintelui Klaus Iohannis „o cerere de parteneriat” și că a avut cu acesta un „schimb de păreri foarte interesant și foarte franc pe acest subiect.

viewscnt
Afla mai multe despre
cristian ghinea
uniunea europeana
ministerul fondurilor europene