Valentine's Day a adus în restaurante cu 30% mai mulți clienți, dar aceștia, fiind în proporție de două treimi tineri în vârstă de 20-25 de ani, au cheltuit mai puțin decât nota medie curentă. Îndrăgostiții au cerut doar un fel de mâncare, plus desert și ceva de băut, potrivit City Grill, cel mai mare lanț românesc de restaurante, cu 18 unități sub brandurile City Grill, Hanul Berarilor, Pescăruș, Carul cu Bere și Trattoria Buongiorno.
Din totalul cuplurilor care și-au rezervat o masă la restaurant de Ziua Îndrăgostiților, în jur de 70% au între 20 și 25 de ani, spune pentru Profit.ro Mihaela Boșneag, directorul de Operațiuni al grupului City Grill. Așa se explică, probabil, și că nota de plată medie a unui cuplu care și-a rezervat masă de Sfântul Valentin este cu 20% mai mică decât cea a unui cuplu care intră într-o zi normală în restaurant: aceștia sunt foarte tineri și au venituri mai mici.
Pe lângă aceștia au luat o cină romantică și îndrăgostiți în vârstă de 30-40 de ani sau chiar mai vârstici. Rezervările pentru Valentine's Day s-au făcut, în general, cu o săptămână înainte și în principal pentru cină. Rezervările au fost cam cu 30% mai multe decât într-o zi obișnuită de miercuri.
Îndrăgostiții au mâncat un fel principal (paste, friptură) și au băut prosecco sau vin.
"Au fost momente în anii trecuți când unii îndrăgostiți ne-au dat inelul de logodnă pe care să-l punem în desertul sau în paharul de băutură al iubitei", își amintește Mihaela Boșneag.
Potrivit datelor Federației Patronatelor din Turismul Românesc, în weekend-ul care urmează, în jur de 25.000 de îndrăgostiți vor serba, cu întârziere, Valentine's Day într-o stațiune din țară.