Deși anul trecut a fost unul bun pentru industria lactatelor, cu o creștere de circa 10% susținută de majorarea veniturilor populației și de reducerea anterioară a TVA, în acest an piața de profil ar putea să crească cu un ritm mai lent, afirmă producătorii din domeniu.
“Pentru industria lactatelor anul trecut a fost un an bun, cu o creștere de circa 10% susținută creșterea veniturilor populației și orientarea către produse cu un nivel de preț mai ridicat, dar și de către reducerea anterioară a TVA. În 2017 piața de profil poate să crească, însă cu un ritm mai lent, continuând tendința anului precedent și pe seama faptului că la nivel local consumul de lactate este în continuare sub potențial”, a afirmat pentru News.ro, managerul român care conduce operațiunile locale ale FrieslandCampina, Cornel Cărămizaru.
În același timp, reprezentanții Albalact susțin că în 2016 piața lactatelor a înregistrat o îmbunătățire vizibilă a consumului ca urmare a reducerii semnificative a TVA-ului la alimente și majorarii salariului minim, măsuri care au influențat în bine puterea de cumpărare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Economia a dat semne de revenire și aproape toate companiile au raportat creșteri ale afacerilor. Credem că și anul acesta va fi unul bun pentru piața lactatelor, important este ca producătorii să continue să inoveze, să investească în brand-uri, mai ales în contextul importurilor ieftine din UE, să rămână atenți la cerințele și așteptările consumatorilor și să-și adapteze portofoliul în consecință”, au completat reprezentanții Albalact.
Albalact, cel mai mare producător de lactate din România care a fost preluat anul trecut de grupul francez Lactalis, a redevenit liderul pieței anul trecut, după ce și-a mărit cifra de afaceri cu 17,2% față de 2015, la 527 milioane lei (117 milioane euro), arată datele transmise de Registrul Comerțului, la solicitare News.ro, pe baza bilanțurile financiare depuse la Ministerul Finanțelor.
Albalact a înregistrat anul trecut un profit de 16,9 milioane lei (3,7 milioane euro), în creștere cu 27,1% față de 2015. FrieslandCampina România, producătorul brandului de lactate Napolact, a înregistrat la finalul anului trecut o cifră de afaceri consolidată de 331 milioane lei, în creștere cu 4% comparativ cu anul precedent, și a revenit pe profit în urma finalizării programului de consolidare a operațiunilor de producție și a implementării unui program de investiții în cele două fabrici, din Cluj-Napoca și Târgu Mureș, reiese din datele transmise de companie.
Compania alocă în fiecare an investiții de circa 3 milioane de euro în fabricile din Târgu Mureș și Cluj-Napoca, pentru modernizarea și creșterea capacităților de producție.
CITEȘTE ȘI Un avocat cunoscut a fost reținut de procurorii DIICOT, fiind supectat de favorizarea infractorului și fals în înscrisuriCea mai recentă investiție a FrieslandCampina a fost realizată la fabrica din Cluj-Napoca, într-o nouă linie de producție de brânză telemea. Întregul proiect a necesitat fonduri de 1,3 milioane de euro și a triplat capacitatea de producție.
O altă investiție importantă a companiei a fost finalizarea noii linii de ambalare a produselor lactate la PET din cadrul fabricii din Târgu Mureș, care a presupus o investiție de peste 3 milioane de euro.
Cei mai mari 10 producători de lactate au reușit să obțină anul trecut în România profituri cumulate de peste 98 milioane lei (21,9 milioane euro), în creștere cu 36,9% față de anul anterior, la o cifră de afaceri cumulată de peste 2,7 miliarde lei (peste 600 milioane euro), în creștere cu 6,7% comparativ cu 2015, potrivit datelor transmise de Registrul Comerțului.