Poliția: Spoofing - O nouă metodă de fraudă care-i vizează pe clienții băncilor

Poliția: Spoofing - O nouă metodă de fraudă care-i vizează pe clienții băncilor

Sursa: IPJ

scris 17 mar 2024

Polițiștii atrag atenția asupra unei noi metode de fraudă care are drept ținte clienții băncilor. Aceștia pot fi contactați prin e-mail sau SMS de către persoane care pretind că sunt de la departamente antifraudă ale băncilor și care, sub pretextul unei plăți „suspecte”, cer date de pe card și codul de securitate. Poliția precizează că reprezentanții unităților bancare vă vor solicita niciodată informații personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS.

Noua metodă de fraudă, denumită „spoofing” implică transmiterea unor mesaje, prin e-mail sau SMS, aparent trimise de către instituții bancare de încredere, cu privire la o plată suspectă făcută de persoane care au contur bancare, informează News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

„Într-un astfel de context, victimele sunt contactate de diverse persoane care se prezintă drept angajați ai departamentului antifraudă, din cadrul unor instituții bancare din România. Apelurile sunt, de obicei, efectuate de pe numere de telefon similare cu cele ale unităților bancare. Apelantul pretinde că există o plată suspectă și solicită informații personale, datele de pe card și codul de securitate pentru a anula acea tranzacție. Este important să rețineți că instituțiile bancare nu vă vor solicita niciodată informații personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS!”; transmit, printr-un comunicat dat publicității duminică, reprezentanții Poliției.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Sergiu Manea, BCR: De la Timișoara la Oradea faci 3 ore. Infrastructura fizică nu mai sprijină nici măcar nivelul economic de azi. Investițiile, esențiale alături de alte măsuri dacă vrem sa dublăm PIB în 10 ani CITEȘTE ȘI Sergiu Manea, BCR: De la Timișoara la Oradea faci 3 ore. Infrastructura fizică nu mai sprijină nici măcar nivelul economic de azi. Investițiile, esențiale alături de alte măsuri dacă vrem sa dublăm PIB în 10 ani

Aceștia recomandă utilizatorilor de servicii bancare să verifice întotdeauna autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite, în special atunci când sunt implicate sume mari de bani sau date personale.

Deținătorii de carduri bancare nu trebuie divulge niciodată informații personale sau coduri de securitate către persoane necunoscute.

„Dacă aveți orice îndoială cu privire la legitimitatea unui apel sau mesaj, contactați direct instituția bancară în cauză folosind numerele de contact oficiale”, este mesajul autorităților către clienții băncilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
fraudă
banci
carduri
online