Ludovic Orban a afirmat sâmbătă, că toate tronsoanele de cale ferată de pe coridorul Constanța-Curtici vor fi finalizate până la jumătatea anului 2023, cu excepția tronsonului Predeal-Brașov acolo unde lucrările sunt mai dificil de realizat și unde se află în revizuire studiul de fezabilitate. Premierul a făcut o vizită pe șantierul tunelului de tren Bata, parte a tronsonului Curtici-Simeria. El a prezentat situația pe diferite tronsoane a coridorului pan-european Constanța-Curtici, potrivit News.ro.
„Obiectivul nostru este de a moderniza rețeaua de cale ferată de pe coridorul pan-european Constanța – Curtici cât mai repede posibil. La ora actuală situația pe diferite tronsoane este următoarea. Până la Predeal modernizarea este finalizată. Pe tronsonul Predeal – Brașov, care este un tronson extrem de dificil de realizat din cauza diferenței de nivel, a complicațiilor terenului, unde este necesară o soluție tehnică care trebuie să asigure o viteză maximă de deplasare de 160km/h, este în revizuire studiul de fezabilitate”, a afirmat premierul.
El a explicat ce se întâmplă și pe alte trei tronsoanecare au avut probleme.
„În continuare, tronsoanele pe care am avut probleme au fost cele trei tronsoane Brașov-Apața, Apața-Cața, Cața-Sighișoara. Pe două dintre ele, după îndelungi contestații și amânări s-a semnat contractul de proiectare și execuție. Pe tronsonul Apața-Cața s-a terminat contestația prin hotărâre judecătoarească, așteptăm motivarea acestei hotărâri definitive și urmează să se semneze contractul și pe acest tronson. În ceea ce privește tronsoanele dintre Sighișoara și Simeria ele sunt într-un stadiu foarte avansat de execuție, sunt aproape de finalizare”, a afirmat Orban.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acesta a mai spus că pe tronsoanele de la Simeria la Curtici lucrările sunt mai dificl de realizat din cauza compoziției solului.
„În ceea ce privește tronsoanele dintre Simeria și Curtici există contracte pe toate tronsoanele, sigur că aceste lucrări sunt cele mai dificile lucrări, sunt lucrări de artă, care presupun o tehnologie deosebită, care să fie adaptată. Aici compoziția solului este diferită. În prima parte a lucrării este bazalt, în partea a doua a lucrării este un teren fărmicios, care necesită alte tipuri de lucrări pentru realizarea tunelului, reduc viteza de avansare a lucrărilor de săpare a tunelului și de asigurarea infrastructurii de susținere”, a declarat premierul.
Orban a mai anunțat că exceptând tronsonul Predeal-Brașov, celelelate de pe acest coridor pan-european vor fi modernizate până la jumătatea anului 2023.
„Obiectivul nostru este sigur cu excepția tronsonului Predeal-Brașov, care este un tronson dificil, un tronson pentru care soluția tehnică urmează să fie dată prin revizuirea studiului de fezabilitate, ca până la jumătatea anului 2023 să avem toate tronsoanele de cale ferată modernizate la standarde europene pentru a permite deplasarea cu o viteză de până la 160km/h pe calea ferată”, a mai spus Orban.
El a precizat că există și alte proiecte, cum ar fi modernizarea și electrificarea tronsonului Cluj-Episcopia Bihor, o investiție de un miliarde de euro, dar și pentru alte tronsoane care să lege Bucureștiul de Moldova sau de sudul țării, prin Craiova și Turnu Severin.
„Obiectivul nostru este să asigurăm o finanțare fără precedent pentru modernizarea căii ferate. Pentru noi transportul feroviar este prioritar. așa cum este pentru întreaga Uniunii Europene, este considerat un transport sigur, rapid, ecologic și dezvoltarea transportului feroviar este o priortate la nivel european cum este și pentru guvernul nostru”, a conchis Orban.