Liberalii solicită ca sectoarele de drumuri naționale situate în intravilanul municipiilor sa revină în administrarea Ministerului Transporturilor, direct sau prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, iar pentru sectoarele de drumuri județene alocările bugetare să fie proporționale cu lungimea acestora.
În prezent, drumurile de interes național sunt administrate de către Ministerul Transporturilor, direct sau prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), drumurile județene sunt administrate de către consiliile județene, iar drumurile de interes local de către consiliile locale.
Legea prevede, însă, excepții pentru sectoarele de drumuri naționale, inclusiv lucrările de artă, amenajările și accesoriile aferente, situate în intravilanul municipiilor, care se află de află de fapt în administrarea consiliilor locale respective.
CITEȘTE ȘI Top 20 mărci auto în Europa, în august. România a urcat pe locul 13 în UE, la fel și Dacia, cu o cotă de piață recordȘi unele sectoare de drumuri județene, situate în intravilanul localităților urbane, sunt în administrarea consiliilor locale respective, nu a consiliilor județene.
”În cele mai multe situații sectoarele de drumuri naționale și județene aflate în administrarea consiliilor locale sunt într-o stare deplorabilă, asfaltul fiind foarte vechi si prezentând foarte multe gropi. În foarte puține cazuri consiliile locale au alocat fonduri pentru covoare asfaltice noi pe aceste drumuri, iar când au făcut-o lucrările efectuate au fost de calitate slabă. Principala cauză a acestei stări de fapt o constituie lipsa fondurilor la nivelul fiecărei dintre aceste localități”, arată mai mulți parlamentarii PNL.
Ei propun, în scopul asigurării unei stări corespunzătoare pe întreaga lungime a drumurilor naționale, ca sectoarele situate în intravilanul municipiilor să revină în administrarea Ministerului Transporturilor, direct sau prin CNAIR.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT În ciuda promisiunii premierului Tudose, autostrada Pitești-Sibiu nu va fi terminată până în 2020. Termenul cel mai optimist ar fi 2022Totodată, pentru situația în care sectoarele de drumuri județene, situate în intravilanul localităților urbane și aflate în administrarea consiliilor județene, inițiativa propune ca sumele, alocate prin Legea bugetului de stat și destinate finanțării drumurilor județene, să fie majorate proporțional cu lungimea acestor sectoare de drumuri județene.
Inițiativa legislativă prevede însă și posibilitatea ca, la solicitarea expresă a consiliilor locale ”care au posibilități financiare mai mari”, anumite secțiuni de drum național sau județean din intravilanul lor să poată trece in administrarea localităților.