Generali, cel mai mare asigurător italian, prezent și pe piața din România, a ajuns la un acord pentru vânzarea subsidiarei din Olanda către compania olandeză de asigurări ASR Nederland, pentru 143 de milioane de euro.
Grupul italian anticipează finalizarea tranzacției în primul semestru al anului viitor, iar vânzarea va antrena o pierdere netă unică de circa 270 de milioane de euro, potrivit MarketWatch.
Reprezentanții Generali afirmă că vânzarea subsudiarei olandeze va adăuga 1,6 puncte procentuale la rata de solvabilitate a grupului.
Subsidiara olandeză are o vechime de peste 140 de ani, dar Generali realizează majoritatea veniturilor în Italia, Franța și Germania.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Blocaj în piața asigurărilor: firmele nu mai pot schimba prețurile RCATranzacția care vizează afacerile din Olanda ar urma să fie primul pas în implementarea unui plan anunțat în toamna anului trecut de Generali, care presupune retragerea din 13-15 țări. În urma vânzării subsidiarelor din țările respective, asigurătorul vrea să obțină circa 1 miliard de euro. Potrivit unor surse Reuters, pe lista subsidiarelor care urmează să fie vândute se numără și cele din Belgia și Portugalia, alături de mai multe subsidiare din America de Sud.
Anul trecut, subsidiara din Olanda a Generali a contribuit cu 9 milioane de euro la rezultatul operațional al grupului italian, de 4,8 miliarde de euro.
În 2015, când presa a relatat pentru prima dată că Generali va vinde afacerile din Olanda, compania și-a triplat profitul în această țară, raportând un rezultat net de 5,4 milioane de euro. Divizia de asigurări non-viață, Generali Schade, a fost însă afectată de reducerea numărului de clienți, care s-a reflectat în scăderea profitului.
Grupul Generali desfășoară operațiuni în 60 de tari, inclusiv în România, are 77.000 de angajați și peste 65 de milioane de clienti în întreaga lume.
Subsidiara din România a Generali a înregistrat anul trecut o creștere cu 32,5% a primelor brute subscrise față de anul anterior, până la 642,8 milioane lei (143 milioane euro), avansul fiind susținut mai ales de segmentul asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA).