Exporturile au crescut cu 2,1% în primele șapte luni, la 40,73 miliarde euro, iar importurile cu 5,8%, la 50,2 miliarde euro, comparativ cu perioada ianuarie-iulie 2018, arată datele transmise luni de Institutul Național de Statistică (INS).
”Deficitul balanței comerciale (FOB/CIF) în perioada 1 ianuarie - 31 iulie 2019 a fost de 9.479,9 milioane euro, mai mare cu 1.892,3 milioane euro decât cel înregistrat în perioada 1 ianuarie - 31 iulie 2018”, precizează INS.
În luna iulie 2019, exporturile FOB au însumat 5,84 miliarde euro, iar importurile CIF au însumat 7,59 miliarde euro, rezultând un deficit de 1,75 miliarde euro, scrie News.ro.
Față de luna iulie 2018, exporturile din luna iulie 2019 au scăzut cu 1%, iar importurile au crescut cu 5,9%.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ CEZ și-a scos la vânzare activele din România în Financial Times”În perioada 1 ianuarie - 31 iulie 2019, ponderi importante în structura exporturilor și importurilor sunt deținute de grupele de produse: mașini și echipamente de transport (48% la export și 37,2% la import) și alte produse manufacturate (32,2% la export și respectiv 30,4% la import)”, arată datele INS.
Valoarea schimburilor intra-UE de bunuri în primele șapte luni ale acestui an a fost de 3,13 miliarde euro la expedieri și de 3,75 miliarde euro la introduceri, reprezentând 77,1% din total exporturi și 74,7% din total importuri.
Valoarea schimburilor extra-UE de bunuri în primele șapte luni a fost de 9,34 miliarde euro la exporturi și de 12,69 miliarde euro la importuri, reprezentând 22,9% din total exporturi și 25,3% din total importuri.
Soldul balanței comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB și a importului CIF, ca diferență între acestea. Soldul negativ al balanței comerciale se numește deficit, iar cel pozitiv se numește excedent. Prețul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă prețul la frontiera țării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum și toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord. Prețul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă prețul la frontiera țării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale prețului FOB, cât și costul asigurării și transportului internațional.