Dorința românilor de a cumpăra a atins nivelul maxim din septembrie 2008, înainte de criză

Dorința românilor de a cumpăra a atins nivelul maxim din septembrie 2008, înainte de criză
scris 20 apr 2016

Disponibilitatea pentru cumpărare  a românilor a crescut semnificativ în primul trimestru, ajungând la nivelul din septembrie 2008, înainte de criza financiară, cel mai probabil pe fondul reducerii cotei standard de TVA de la 24% la 20% din ianuarie, potrivit unui studiu GfK.

Indicatorul analizat de GfK a crescut cu 11 puncte între decembrie și martie.

Urmărește-ne și pe Google News

”Această creștere s-a concretizat în revenirea indicatorului în zona pozitivă a scalei, atingând aproape 4 puncte - cea mai înaltă valoare din septembrie 2008. Foarte probabil, decizia guvernului de a reduce TVA-ul cu 4 puncte procentuale începând de la 1 ianuarie 2016 a contribuit la acest rezultat. Totuși, consumatorii sunt încă departe de momentul în care vor cheltui banii pe produse și servicii scumpe, deoarece, în acest moment, marea lor majoritate abia dacă dispun de fondurile necesare traiului zilnic”, arată GfK.

Gospodăriile din România au înregistrat a doua cea mai mare creștere a cheltuielilor de consum din UE în 2015 CITEȘTE ȘI Gospodăriile din România au înregistrat a doua cea mai mare creștere a cheltuielilor de consum din UE în 2015

În același timp, așteptările în ceea ce privește veniturile au crescut cu aproape 7% în primul trimestru al anului, atingând nivelul de 22 de puncte în luna martie. În consecință, consumatorii se așteaptă ca veniturile lor să își revină în următoarele câteva luni, fie ca rezultat al unor creșteri salariale directe, fie ca rezultat al scăderii ratei șomajului.

Asemenea majorității celorlalte țări europene, așteptările economice au scăzut și în România în primul trimestru al anului. Indicatorul a ajuns la valoarea de 3 puncte în luna martie, ceea ce reprezintă o scădere de 7 puncte în comparație cu luna decembrie, precum și o scădere de peste 19 puncte în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.

Veniturile gospodăriilor au crescut cu 11% anul trecut, până la 2.862 lei/lună în trimestrul IV CITEȘTE ȘI Veniturile gospodăriilor au crescut cu 11% anul trecut, până la 2.862 lei/lună în trimestrul IV

”Această tendință descendentă este surprinzătoare, dat fiind faptul că economia a crescut cu 4,3%, respectiv 3,4% în cele patru trimestre ale anului 2015, în comparație cu aceleași perioade ale anului anterior. Ultima oară când consumatorii români au fost atât de pesimiști cu privire la perspectivele economiei a fost în octombrie 2014”, mai spune GfK.

Rezultatele studiului GfK Climatul de consum în Europa au la bază un sondaj al consumatorilor efectuat la cererea Comisiei Europene în toate țările Uniunii Europene. Sunt chestionate lunar aproximativ 40.000 de persoane din 28 de țări. 

viewscnt
Afla mai multe despre
gfk
studiu
comportament
cumpărături