DOCUMENT ″Sindromul Post-Covid 19″ în industrie. Cum restricțiile din pandemie impuse de autorități au adus în insolvență celebra uzină Titan Mașini Grele, fosta IMUAB din comunism

DOCUMENT ″Sindromul Post-Covid 19″ în industrie. Cum restricțiile din pandemie impuse de autorități au adus în insolvență celebra uzină Titan Mașini Grele, fosta IMUAB din comunism

Sursă foto: http://www.titan-tmg.com/?lang=rom

scris 21 nov 2023

Principala cauză a intrării în insolvență a producătorului de echipamente industriale și mașini unelte Titan Mașini Grele SA de pe platforma industrială omonimă din Capitală, fosta Întreprindere de Mașini Unelte și Agregate București (IMUAB), construită în anii ’60, privatizată în 1997-1998 și controlată indirect de familia libaneză Yared, a fost pandemia COVID-19 și restricțiile impuse de autorități pentru combaterea acesteia, se arată într-un document oficial analizat de Profit.ro. Trei muncitori din uzină au murit din cauza virusului, potrivit sursei citate.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Cifra de afaceri a companiei, care produce în principal echipamente de producție a anvelopelor, s-a prăbușit de la peste 54 milioane lei în 2019 la 9 milioane lei în 2022 și doar 1,58 milioane lei în primele 6 luni din 2023, potrivit sursei citate. Efectivul de personal a scăzut de la aproape 400 de salariați în 2019 la numai 29 în prezent.

Urmărește-ne și pe Google News
Sam Bankman-Fried, fondatorul platformei cripto FTX, a fost găsit vinovat. El riscă până la 110 ani de închisoare CITEȘTE ȘI Sam Bankman-Fried, fondatorul platformei cripto FTX, a fost găsit vinovat. El riscă până la 110 ani de închisoare
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

″Lockdown-urile și restricțiile de circulație au dus la scăderea cererii de anvelope, deoarece oamenii au circulat mai puțin sau și-au amânat achizițiile de vehicule noi. Totodată, și cererea de mașini-unelte a scăzut, deoarece clienții care solicitau oferte și apoi comandau mașini-unelte erau la rândul lor producători de alte piese industriale, pentru care cererea la nivel mondial a scăzut.

Au apărut frecvent probleme în lanțurile de aprovizionare generate de închiderile temporare ale altor fabrici furnizoare, întârzieri care au dus la aprovizionarea defectuoasă cu materii prime și componente. Aceste întârzieri au afectat semnificativ organizarea producției, ducând la prelungirea termenelor de execuție, dar și la creșterea costurilor cu manopera, pentru personalul care era ținut în așteptare până la sosirea materialelor și subansamblelor.

Pentru a respecta regulile de distanțare socială și pentru a proteja lucrătorii, multe fabrici au operat cu forță de muncă redusă, ceea ce a dus la amânări ale livrărilor mult peste termenele uzuale″, se arată într-un raport al administratorului judiciar al Titan Mașini Grele.

Unu din doi români se teme că un cutremur sau un incendiu i-ar putea afecta locuința. Asigurarea obligatorie a locuințelor se va scumpi. Condiții introduse pentru a-i obliga pe proprietari să încheie asigurarea CITEȘTE ȘI Unu din doi români se teme că un cutremur sau un incendiu i-ar putea afecta locuința. Asigurarea obligatorie a locuințelor se va scumpi. Condiții introduse pentru a-i obliga pe proprietari să încheie asigurarea

Efectul de domino al acestor factori a fost că producătorii de anvelope auto au renunțat la unele comenzi, au amânat lansarea altora sau au diminuat numărul de prese comandate, ceea ce a dus la încetinierea exporturilor și la dereglări semnificative în procesele de producție. Pierderea comenzilor de prese lotizate a făcut ca întreprinderea să își încarce capacitățile de producție cu comenzi de mașini-unelte mari, cu termene de execuție mult mai lungi, de 24 luni.

Un efect direct și imediat al infecției cu Covid-19 în timpul pandemiei a fost înregistrarea a trei cazuri de deces în uzina Titan Mașini Grele. Aceste cazuri au creat o panică susținută în rândul salariaților, care au invocat infectări repetate cu coronavirus și nu s-au prezentat la serviciu″, se mai afirmă în raport.

Prefect: București stă pe resurse de ape geotermale nevalorificate aproape deloc. Sate turistice exclusiv pentru israelieni în Balotești, lângă Therme CITEȘTE ȘI Prefect: București stă pe resurse de ape geotermale nevalorificate aproape deloc. Sate turistice exclusiv pentru israelieni în Balotești, lângă Therme

Reorientarea de la un ciclu de fabricație de 6 luni (al preselor de anvelope) la unul cvadruplu, de 24 de luni (pentru mașini-unelte) a dereglat grav fluxul de numerar al companiei.

″Nevoia de capital de lucru a crescut de cel puțin 4 ori, deoarece raportul între ciclurile de producție este de 1/4. În interiorul unui ciclu de producție se realizează cheltuieli cu personalul, materialele, energia și alte costuri de producție, urmând ca apoi să se factureze și să se încaseze contravaloarea produsului final. Titan Mașini Grele nu a reușit să obțină finanțări noi care să susțină această nevoie de capital de lucru, astfel că comenzile au fost mult întârziate sau chiar nu mai pot fi finalizate″, mai scrie în document.

Primele efecte ale limitării numerarului: Mai multe bănci au transmis clienților că urmează creșteri de comisioane pentru operațiunile cu numerar de la ghișee. 60.000 de mici comercianți din zonele rurale, afectați CITEȘTE ȘI Primele efecte ale limitării numerarului: Mai multe bănci au transmis clienților că urmează creșteri de comisioane pentru operațiunile cu numerar de la ghișee. 60.000 de mici comercianți din zonele rurale, afectați

Din acest motiv, dacă în 2019 cheltuielile salariale totale reprezentau mai puțin de jumătate din cifra de afaceri a companiei, în primul semestru din 2023, acestea au ajuns să fie triple în raport cu rulajul.

Titan Mașini Grele intenționează să se reorganizeze, să-și plătească datoriile și să iasă din insolvență prin creșterea producției și a vânzărilor, reducerea costurilor și vânzarea unor active neesențiale, inclusiv a unor hale de producție. De asemenea, producătorul are în vedere creșterea sau reluarea vânzărilor către clienți tradiționali precum Larsen & Toubro din India, Voestalpine din Austria și Sotralentz Metal Industries din Franța.

Doi angajați ai ANAF, din cadrul unor Direcții Antifraudă Fiscală, trimiși în judecată pentru înșelăciune și uz de fals, după ce au folosit diplome de studii falsificate pentru a promova în funcții CITEȘTE ȘI Doi angajați ai ANAF, din cadrul unor Direcții Antifraudă Fiscală, trimiși în judecată pentru înșelăciune și uz de fals, după ce au folosit diplome de studii falsificate pentru a promova în funcții

Familia Yared deține și compania producătoare de echipamente de manipulare și depozitare a combustibulului nuclear Titan Echipamente Nucleare SA, de asemenea creditor al Titan Mașini Grele SA, cu profit net de 355.000 lei, cifră de afaceri de peste 17 milioane lei și peste 100 de salariați în 2022. Amplasată tot pe platforma industrială Titan, a fost înființată în 1982, ca parte a programului nuclear românesc centrat pe planul construirii centralei de la Cernavodă, prin transfer de tehnologie de profil de la Atomic Energy of Canada Ltd. A fost privatizată în 2001.

Din grupul Yared mai fac parte doi fabricanți de echipamente pentru industria producției de cauciucuri, din Franța și SUA.

DOCUMENT ″Sindromul Post-Covid 19″ în industrie. Cum restricțiile din pandemie impuse de autorități au adus în insolvență celebra uzină Titan Mașini Grele, fosta IMUAB din comunism
DOCUMENT ″Sindromul Post-Covid 19″ în industrie. Cum restricțiile din pandemie impuse de autorități au adus în insolvență celebra uzină Titan Mașini Grele, fosta IMUAB din comunism
DOCUMENT ″Sindromul Post-Covid 19″ în industrie. Cum restricțiile din pandemie impuse de autorități au adus în insolvență celebra uzină Titan Mașini Grele, fosta IMUAB din comunism
Extras din raportul administratorului judiciar

Extras din raportul administratorului judiciar

viewscnt
Afla mai multe despre
titan mașini grele
titan mașini grele insolvență
restricții covid-19
sindrom post-covid 19
pandemie covid-19 lanțuri logistice