Furnizorul german de carduri de combustibili pentru transportatori DKV Euroservice va încheia acest an cu afaceri în creștere cu 8,5%, la 190 milioane euro, în România, o piață de transport rutier (intern și extern, inclusiv taxe de drum) estimată la 2,5 miliarde euro. Compania anticipează creștere și în 2016.
„Vedem un trend pozitiv în România, iar piața este în creștere bazându-se pe dezvoltarea numărului de companii de transport. Trendul ascendent va fi, de asemenea, alimentat de creșterea economică. Cum economia românească se bazează destul de mult pe consum, transportul rutier este direct influențat ori de câte ori crește consumul”, a declarat, pentru Profit.ro, Robert Vass, directorul general al DKV Euro Service pentru România și Ungaria.
Potrivit DKV, pe piața există 121.600 vehicule de peste 3,5 tone pentru transport de mărfuri și de persoane și aproape 32.000 de companii de transport active.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Odată cu expansiunea industriei de transport vine creșterea nevoilor de mobilitate pentru transportatori și de soluții eficiente pentru alimentare, taxe de drum, rambursarea de TVA și accize, servicii on-line și de întreținere, precum și asistență rutieră”, a spus Vass.
El a adăugat că România are un potențial enorm pentru transportul rutier, dar este foarte important să dezvolte infrastructura rutiere existentă și să construiască autostrăzi.
„Deși România este situată extrem de bine – deschiderea la Marea Neagră, porturile de la Dunăre, dar și poziția geografică privilegiată – totuși mulți transportatori ocolesc țara din cauza infrastructurii precare. Fiscalitatea excesivă este un alt minus, dar și faptul că suntem nevoiți să încheiem un număr foarte mare de parteneriate cu stații de carburanți, situație pe care în alte țări nu o regăsim, pentru că acolo există o rețea extinsă de autostrăzi. Pe de altă parte, costurile de logistică sunt încă scăzute în comparație cu Europa de Vest”, a mai arătat Vass.
Din totalul pieței, transportul internațional de marfă din România reprezintă aproximativ 65%, iar DKV vizează o cotă de piață de 8% pe acest segment.
„Ne-am concentrat, în principal, pe companiile care operează transport internațional, pentru că le putem oferi cea mai largă rețea de stații de combustibil independente și multibrand din Europa. Compania noastră este pe piața din România de peste 7 ani și avem o creștere constantă. În 2014, am ajuns la o cifră de afaceri de 175 milioane de euro. Ne așteptăm ca, în România, cifra noastră generală de afaceri să ajungă la 190 milioane euro în acest an, cu toate că prețurile la combustibil scad. În ceea ce privește 2016, avem ca obiectiv creșterea în continuare”, a precizat Vass.
DKV are un număr de 55.300 parteneri din 42 de țări europene. Rețeaua din România este compusă, în prezent, din aproximativ 330 de stații partenere de carburanți de la diverse branduri, cum ar fi MOL, OMV, Lukoil, Smart Diesel și Oskar Downstream. Compania are în România 12 angajați.
Cardurile emise de DKV permit plata serviciilor de alimentare și de mentenanță pentru vehicule în toată Europa, decontarea taxelor de drum, pod, feribot și tunel și alimentare la stațiile de pe rutele principale, dar și de pe rute secundare, fără numerar. Clienții obțin o factură consolidată pentru toate cheltuielile, au acces la instrumente on-line de planificare a rutei și pot identifica stațiile cu cele mai bune prețuri.
Principalii competitori sunt EuroShell și Eurowag.
La nivel global, grupul are peste 120.000 de clienți, 2,5 milioane de DKV Card și aparate DKV Box active în Europa și afaceri de 5,7 miliarde euro.